אדם נוימן בווידוי פומבי ראשון על הקריסה המושמצת של WeWork: "הכסף עלה לי לראש"

אדם נוימן, הישראלי שהקים את WeWork וגם הביא לקריסתה, בווידוי פומבי ראשון על המיליארדים שהביאו אותו להתנהגות המושמצת שלו • עכשיו יש לו 700 מיליון דולר והוא מתעניין בשוק הקריפטו

אדם נוימן / צילום: Shutterstock
אדם נוימן / צילום: Shutterstock

אדם נוימן, היזם התל-אביבי שהזניק את חברת WeWork אל שיאים עולמיים, ואחר כך גם דרדר אותה להתרסקות מושמצת, מדבר בפומבי בפעם הראשונה, אחרי שנתיים של שתיקה, ומשתף בשיעורים שלמד מהטעויות שעשה ומההזדמנויות שפספס.

ניומן הוביל את WeWork לעולם חדש של חללי עבודה במאות ערים ברחבי העולם, גייס בזכותה מיליארדים של דולרים, עד שהיא הוערכה בשלב מסוים ב-47 מיליארד דולר. עכשיו, בנאום שנאם שלשום בכנס של הניו-יורק טיימס, הוא מודה שהסכום הזה פשוט "עלה לו לראש". אחרי הזינוק המרהיב של WeWork, היא התרסקה כמעט ברגע אחד, בתוך הנפקה שאפתנית, כשדוחות ההנפקה חשפו את המערך המפוקפק של האינטרסים של נוימן בשליטה שלו על החברה. בסופו של דבר ההנפקה כשלה, אלפי עובדים פוטרו מהחברה, ונוימן עצמו פרש מתפקידו בלחץ המשקיעים ובבושת פנים.

נוימן מבקש להזכיר את הימים המפוארים שלו ב-WeWork, כשהוא ניסה להציע לעולם באמצעותה משהו הרבה יותר גדול מחללי עבודה משותפים, אלא דרך חיים חדשה שבה אנשים לא ירגישו לבד, הכוללת דירות מגורים משותפים, עם אזורים קהילתיים ובתי ספר, ואפילו בנק אינטרנטי וחברת תעופה.

עכשיו, שנתיים אחרי הקריסה, נוימן מדבר לראשונה על כל מה שקרה אז, במיוחד על השלב שבו WeWork הוערכה ב-47 מיליארד דולר, והמשקיעים היוקרתיים ביותר של וול-סטריט הצטופפו סביבו. "השווי הזה גרם לי להרגיש שהסגנון שהובלתי איתו את החברה הוא הסגנון הנכון", הוא שיחזר את הימים ההם. "בשלב מסוים זה עלה לי לראש, והתחלתי לאבד את הפוקוס בקשר לליבת העסקים של WeWork, ובקשר למטרה המרכזית שלה". נוימן מתעכב בווידוי שלו על פגישה עם טים קוק, מנכ"ל אפל, בשנת 2019, פגישה מפוספסת לטענתו. הוא מספר איך הוא היה עסוק בלדבר כל כך הרבה, במקום להאזין וללמוד מקוק. "היתה לי הזדמנות לשבת מול אדם גדול וללמוד ממנו, אבל אני הייתי עסוק בלדבר".

נוימן נזכר ברגעים הקשים כשהכל התמוטט סביבו והוא חשב שהכסף שלו כולו נעלם. אז המליצה לו אשתו להתמקד ביקיריו, במשפחתו ובחברים שלו, לקחת את הכל כשיעור, ולהנות מהמסע החדש שלו. ואל דאגה, בסופו של דבר הוא לא נשאר בלי כסף - למרות ההתרסקות של WeWork, ואחרי שהוא סולק ממנה, נוימן הצליח לממש את מניות החברה שברשותו ב-700 מיליון דולר, שאותם הוא השקיע בעסק משפחתי משלו. עכשיו הוא גם פתוח ללמוד דברים חדשים, וגם מעוניין להתמקד בשוק הקריפטו.