דוחות טרמינל X: ההכנסות צמחו ב-53%, ההפסד זינק כמעט פי 4 בעקבות הוצאות חד פעמיות

מפעילת אתר הקניות של קבוצת פוקס פרסמה דוחות שמציגים זינק של 70% במספר הלקוחות וצמיחה נאה בהכנסות, אך תשלום מבוסס מניות והוצאות הנפקה הקפיצו את ההפסד הרבעוני ב-277%, ליותר מ-10 מיליון שקל

אתר טרמינל איקס / צילום: צילום מסך
אתר טרמינל איקס / צילום: צילום מסך

מפעילת אתר הסחר המקוון של קבוצת פוקס, טרמינל X , פירסמה הערב לאחר סיום המסחר בת"א את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, ובהם הציגה עלייה מרשימה בהכנסות ובמספר הלקוחות. במקביל הציגה זינוק של קרוב לפי ארבעה בהפסד שלה, שהסתכם ב-10.2 מיליון שקל, וזאת בעקבות הוצאות חד פעמיות ותשלום מבוסס מניות.

טרמינל X השלימה הנפקה ראשונה לציבור בחודש יולי האחרון, בה גייסה 105 מיליון שקל. קודם להנפקה גייסה החברה 107 מיליון שקל מבעל השליטה באתר אסוס. הנפקתה נעשתה לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל "לפני הכסף", וכעת שווי החברה עומד על כ-1.9 מיליארד שקל. בחודש האחרון לבדו הוסיפה המניה כ-12% לערכה.

לפי תוצאות החברה לרבעון השלישי, הכנסותיה זינקו ביותר מ-53% והסתכמו ב-68.5 מיליון שקל לעומת 44.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט על 9 החודשים הראשונים של השנה ההכנסות כמעט והכפילו את עצמן - הסתכמו ב-228 מיליון שקל לעומת 117 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מספר הלקוחות הפעילים באתר קפץ בקרוב ל-70% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד והוא הסתכם ב-552 אלף. יחד עם זאת, מדובר בצמיחה איטית יחסית לרבעון הקודם - אז היו לחברה 530.5 אלף המוגדרים כלקוחות פעילים.

מספר העסקאות שנעשו באתר עלה ב-45% והסתכם ב-316 אלף עסקאות ברבעון, כאשר מחירו של סל הקניות הממוצע עמד על 309 שקל. בתקופה המקבילה אשתקד החברה רשמה 217 אלף עסקאות במחיר ממוצע של 279 שקל לסל. מדובר בצמיחה קלה גם בהשוואה לרבעון השני של השנה (אז נרשמו כ-300 אלף עסקאות), אך גובה הסל הממוצע ירד מעט שכן בין מרץ ליוני הוא עמד על 318 שקל.

מספר המבקרים באתר עלה דרמטית, ועמד על כ-12.3 מיליון משתמשים במהלך הרבעון השלישי (לעומת 9.7 מיליון אשתקד). מתחילת השנה החברה מדווחת על מעל ל-40 מיליון ביקורים באתר, בהשוואה ל-27 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הפרשי שער הדולר עלו לחברה 1.3 מיליון שקל

הרווח הגולמי במהלך הרבעון הסתכם ב-30 מיליון שקל (לעומת 20 מיליון אשתקד), כאשר שיעור הרווח הגולמי ממחזור המכירות נותר דומה לזה שנרשם אשתקד ועמד על 44.5%. גם הוצאות המכירה והשיווק עלו במהלך הרבעון בשיעור דומה, כשהחברה מציינת שזה נובע מגידול בעלויות הלוגיסטיקה, ההפצה ושירות הלקוחות וכן כתוצאה מהגידול בהכנסות. 

יחד עם זאת, הוצאות הנפקה של 1.3 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות בהיקף של יותר מ-5 מיליון שקל (בין השאר למנכ"ל ניר הורוביץ) העבירו את החברה להפסד תפעולי בהיקף של 8.6 מיליון שקל, לעומת 2.2 מיליון אשתקד. גם הוצאות המימון של טרמינל זינקו והסתכמו ב-2.2 מיליון שקל בהשוואה ל-580 אלף שקל בלבד בשנה שעברה, כאשר החברה מייחסת זאת בין היתר להפרשי שער הדולר בסך 1.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד כולל של 10.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

טרמינל איקס הוקמה על-ידי המנכ"ל ניר הורוביץ ופוקס  לקראת סוף שנת 2017, והיא עוסקת ביבוא, שיווק ומכירת פריטי אופנה ולייף סטייל באמצעות אתר הסחר המקוון הנושא את שמה. בשנת 2020 קפצו הכנסותיה ביותר מ-180% ל-226 מיליון שקל, והיא עברה לרווח נקי של כ-3 מיליון שקל אחרי שבשנתיים הקודמות הפסדיה הצטברו לכ-36 מיליון שקל.