התפרצות הקורונה באירופה: סגר כללי על חלק מאוסטריה מהשבוע הבא

אוסטריה כולה ניצבת בפני התפרצות משמעותית של קורונה, והמדינה הטילה "סגר" על הבלתי מחוסנים - אך הצעד לא עזר להתפשטות המגפה • עוד לא ברור מה יכלול הסגר, אך הוא עשוי לכלול סגירת מסעדות, בתי קפה ובארים, הגבלות על התקהלויות ויציאה מהבית וצעדים נוספים שיושמו בעבר

צילום: רחובות וינה
צילום: רחובות וינה

שני מחוזות באוסטריה - זלצבורג ואוסטריה-עילית - הודיעו היום (ה') כי יטילו סגר על כלל האוכלוסייה החל מהשבוע הבא, בגלל ההתפרצות המשמעותית של מגיפת הקורונה בשטחן. שיעור התחלואה באזורים אלה גבוה משמעותית מהממוצע באוסטריה, ואף גבוה פי שניים משיעור התחלואה שנרשם בשיא הגל האחרון בישראל. בגלל תחלואת הקורונה באזור, בתי החולים באזור זלצבורג כבר הכינו צוות טריאז' - ועדה של 5 רופאים ועו"ד שיבחרו באילו חולים לטפל לפי גיל וסיכויי הישרדות. מחלקות הטיפול נמרץ באזור מאיימות לקרוס.

מושל אזור צפון-אוסטריה תומאס שטלצר אמר היום כי "אם לא יהיה סגר כללי ברמת המדינה, אוסטריה עילית וזלצבורג יטילו סגר החל מהשבוע הבא". עוד לא ברור מה יכלול הסגר, אך הוא עשוי לכלול סגירת מסעדות, בתי קפה ובארים, הגבלות על התקהלויות ויציאה מהבית וצעדים נוספים שיושמו בעבר. לדברי שטלצר, הסגר המתוכנן יימשך כמה שבועות. "הוא נועד כדי להציל חיים, אין לנו מרווח תנועה". הוא הודיע כי ינסה לקדם הטלת סגר ברמה הלאומית בפגישה עם הקנצלר מחר.

אוסטריה כולה ניצבת בפני התפרצות משמעותית של קורונה. המדינה הטילה "סגר" על בלתי-מחוסנים, והם נדרשים שלא לצאת מהבית למעט למטרות חיוניות. שיעור המתחסנים במדינה עומד על 63%. עם זאת, הצעד שנכנס לתוקף בתחילת השבוע לא שינה את תמונת העלייה במספר המקרים. כ-12,500 מקרים חדשים נרשמים במדינה מדי יום בשבוע האחרון. במיוחד מודאגות הרשויות מהעלייה במספר המאושפזים ובעומסים על מחלקות הטיפול-נמרץ. מושל מחוז זלצבורג אישר את הכוונה בראיונות לתקשורת האוסטרית ואמר כי "אנחנו לא רואים ברירה אחרת".

בגרמניה השכנה נרשמו היום יותר מ-65 אלף מקרים, ושיעור התחלואה ממשיך במגמת העלייה החדה שנרשמת בחודש האחרון. הממשלה אובדת עצות בנוגע לצעדים הדרושים. חלק ממדינות המחוז שוקלות להטיל סגר על הבלתי-מחוסנים, בדומה לאוסטריה. חלק מהמומחים הרפואיים מזהירים כי יהיה צורך במדיניות בדיקה מקיפה מעתה והלאה, כך שרק מי שבעל תוצאת בדיקת קורונה שלילית עדכנית יוכל להיכנס למקומות סגורים, ללא קשר למצבו החיסוני. בשעות אלה מתקיים בפרלמנט דיון סוער בעקבות כוונת הקואליציה המסתמנת לאמץ חוק חדש שישים קץ למצב החירום האפידמיולוגי ששרר במדינה עד עכשיו, ולא יאפשר לממשלה להטיל צעדים חמורים כפי שעשתה בחורף האחרון.