ועדת הכספים אישרה העברה של למעלה מ-10 מיליארד שקל לתקצוב העברת קריית המודיעין לנגב

התקצוב יתפרס עד לשנת 2047, והוא מיועד להקמת המתחמים ועלויות התפעול שישולמו לזכיין עד שנה זו • יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "מדובר בצעד מאוד מאוד חשוב, גם עבור צה"ל, גם עבור תושבי הנגב וגם עבור תושבי המרכז"

ח''כ אלכס קושניר, יו''ר ועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח''כ אלכס קושניר, יו''ר ועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נפתחה הדרך התקציבית להעברת קריית המודיעין של צה"ל מהמרכז לנגב. ועדת הכספים של הכנסת אישרה העברה של למעלה מ-10 מיליארד שקל לתקצוב הפרויקט המרכזי ביותר בהעברת בסיסי צה"ל לנגב - העברת קריית המודיעין, תקצוב קריטי בשל הצורך בתשתיות מיוחדות, וגם בתנאים שהתנה צה"ל למעבר. התקצוב שינתן בהרשאה להתחייב יתפרס עד לשנת 2047, והוא מיועד להקמת המתחמים, ועלויות תפעול שישולמו לזכיין עד שנה זו.

הפרויקט מתוקצב בכל שנה בהתאם לקצב הביצוע, מכוח החלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 2015. ההוצאה הראשונה במסגרת תקציב זה צפויה להתרחש בשנת 2022. התקציב לא נכלל בבסיס תקציב המדינה שאושר לאחרונה, נוכח עתירה לבג"ץ על העיכוב בהליכי המכרז.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, אמר: "המהלך הזה תוכנן הרבה מאוד זמן וסוף סוף אנחנו עומדים בפני המימוש שלו, ההעברה הזו תאפשר את התחלת התהליך. מדובר בצעד מאוד מאוד חשוב, גם עבור צה"ל, גם עבור תושבי הנגב וגם עבור תושבי המרכז, הקרקע תאפשר הרבה מאוד בנייה לצרכי זוגות צעירים".

בעקבות ההעברה תתקיים ככל הנראה כבר הערב חתימה על מכרז התחלת הבניה של קריית המודיעין.

אתי לוצאטו, יו"ר עמותת "ישראל למען הנגב" שנאבקה לקידום המעבר של בסיסי צה"ל וקריית המודיעין לנגב אמרה לגלובס "זה הרגע שלו חיכינו יותר משלוש שנים. זה הרגע שלמענו ניהלנו מאבק ציבורי עיקש ועקבי, גם כשהדבר חייב עתירה לבג"ץ. עם ישראל ייהנה מהמהלך הזה פעמיים: גם פינוי שטחי ענק יקרים בפי גלילות לבניה מאסיבית בשטח מהיקרים במדינה וגם תנופת פיתוח עצומה לנגב".

"אבל למרות החתימה הערב על הסכם המכרז, המאבק שלנו רק מתחיל", הוסיפה לוצאטו. "עלינו להבטיח שהעבודות בהיקף העצום של הקמת בסיסי המודיעין והתקשוב בנגב יפרנסו את הקבלנים, היזמים והחברות בנגב. נעשה הכל שהכסף הרב שיושקע בפרויקט ענק זה יישאר בנגב, לפחות ברובו".