XPENG | בלעדי

יצרנית הרכב החשמלי הסינית XPENG בדרך לישראל

משלחת של החברה נמצאת בישראל ונפגשת עם מספר יבואנים פוטנציאליים לקראת שיווק כלי הרכב החשמליים שלה בארץ ב-2022 • XPENG נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-33.4 מיליארד דולר

דגם P7 של היצרנית הסינית XPENG  ליד הבורסה בניו יורק, לפני ההנפקה של החברה באוגוסט 2020 / צילום: Reuters, Mike Segar
דגם P7 של היצרנית הסינית XPENG ליד הבורסה בניו יורק, לפני ההנפקה של החברה באוגוסט 2020 / צילום: Reuters, Mike Segar

עוד יצרנית רכב חשמלית בדרך לישראל. השבוע הגיע לישראל משלחת של יצרנית הרכב הסינית הצעירה XPENG לפגישה עם מועמדים לקבלת זיכיון הייבוא.

היצרנית, שהחלה לפעול לפני כשלוש שנים, הונפקה בנאסד"ק בשנה שעברה ונסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-33.4 מיליארד דולר. היא משווקת כלי רכב חשמליים עם תקינה אירופאית בנורבגיה מאז 2020 ומרחיבה כיום את פעילותה בהדרגה לשווקים נוספים.

ההחלטה של XPENG לייצא רכב לישראל נובעת ככל הנראה מהקליטה המואצת והמוצלחת של מותגים סיניים חשמליים בישראל ומהמכירות החזקות בישראל של טסלה, שרכבי XPENG ממוצבים להתחרות בה ישירות. החברה כבר ניהלה בעבר מגעים עם מספר יבואני רכב ואף ערכה בפניהם פרזנטציות באירופה אך ככל הידוע זהו הביקור הראשון של נציגיה הרשמיים בישראל. בענף מעריכים כי החברה צפויה להיפגש עם שורה ארוכה של גורמים בענף.

ל-XPENG יש כיום שני דגמים חשמליים עיקריים, שמשווקים גם באירופה. הראשון הוא הקרוס-אובר G3, שמצויד במנוע בהספק 200 כ"ס ובסוללה של 66 קילוואט-שעה, שמספקת טווח של עד 451 ק"מ בתקן WLTP. הרכב מצויד בחבילת בטיחות אקטיבי היקפית שכוללת כ-20 חיישנים ובמערכת הפעלה מתקדמת. מחירו בנורבגיה מתחיל בכ-34 אלף אירו.

הדגם השני הוא מכונית הספורט-סדאן החשמלית P7, שמיועדת להתחרות בטסלה 3. היא מגיעה לאירופה בשתי גרסאות: "טווח ארוך" עם מנוע בודד וסוללה של 80 קילוואט-שעה, שמספקת טווח של עד 530 ק"מ בתקן WLTP; וגרסת "ביצועים" עם שני מנועים בהספק משולב של 430 כ"ס וטווח של עד 470 ק"מ בתקן WLTP. המחיר של דגם הבסיס בנורבגיה מתחיל בכ-45 אלף יורו, מעט נמוך יותר מטסלה 3 המקבילה.

בנוסף אמורה החברה לשווק בשנה הבאה גם SUV גדול ומפואר בשם G9, שהושק החודש. החברה טרם פרסמה מפרטים מלאים אולם הוא אמור לתמוך בטעינה אולטרה-מהירה, שתאפשר להוסיף טווח נסיעה של כ-200 ק"מ בתוך מספר דקות. הרכב גם יתמוך בנהיגה אוטונומית בדרגה מתקדמת.