משרד האנרגיה אישר מכירת 22% ממניות מאגר הגז תמר למובדאלה

הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה אישר את העסקה למכירת 22% מהמאגר לחברת מובדאלה פטרוליום שבבעלות ממשלת אבו דאבי • דלק קידוחים הודיעה שמועד השלמת העסקה צפוי להתקיים בהתאם למנגנון שנקבע בהסכם המכר

אסדת תמר / צילום: אלבטרוס
אסדת תמר / צילום: אלבטרוס

הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה אישר אתמול את העסקה למכירת 22% ממאגר הגז תמר לחברת מובדאלה פטרוליום שבבעלות ממשלת אבו דאבי. בעקבות קבלת האישור, דיווחה היום שותפות דלק קידוחים  כי התקיימו כל התנאים המתלים לעסקה וכי מועד השלמת העסקה צפוי להתקיים בהתאם למנגנון שנקבע בהסכם המכר.

בחודש ספטמבר האחרון חתמה מובדאלה על הסכם לרכישת 22% ממאגר הגז תמר (וכן ממאגר דלית שטרם פותח) מידיה של חברת דלק קידוחים, בתמורה לסכום של כ-1 מיליארד דולר. עפ"י תנאי העסקה, תרכוש מובדאלה את המניות באמצעות שתי חברות רכישה ייעודיות שהוקמו לשם כך.

לפי הסכם המכר, מועד השלמת העסקה נקבע ליום העסקים האחרון בחודש שבו התקיימו התנאים המתלים, אך אם מועד התקיימות התנאים המתלים יתקיים פחות מ-7 ימי עסקים לפני תום החודש, מועד ההשלמה יתקיים ביום העסקים השביעי בחודש העוקב. עפ"י תנאי זה, נראה כי העסקה תושלם ביום העסקים השביעי של חודש דצמבר.

בשבוע שעבר חשפה חברת תמר פטרוליום , שמחזיקה ב-16.75% ממאגר תמר, כי מובדאלה העניקה אופציה לאיש העסקים אהרון פרנקל, לרכוש מידיה 11% ממניות מאגר תמר. "יצוין, כי נמסר לשותפי תמר מדלק קידוחים, כי אחת מהרוכשות העניקה אופציה לחברה בשליטת אהרון פרנקל לרכישת הזכויות שתרכוש מדלק קידוחים (11%), שתהא ניתנת למימוש בתוך 6 חודשים ממועד סגירת התמורה בין דלק קידוחים לבין הרוכשות", נכתב בהערת שוליים בדוחות תמר פטרוליום.

משמעות הדיווח היא, שפרנקל רשאי לממש בתוך שישה חודשים ממועד השלמת העסקה בין מובדאלה לבין דלק קידוחים, במחיר העסקה. כך, שהוא יוכל למעשה לרכוש 11% ממאגר תמר תמורת כ-500 מיליון דולר (1.55 מיליארד שקל), אולם רק אם מובדאלה תשלים קודם לכן את העסקה עליה חתמה עם דלק קידוחים.

פרנקל היה אחד המתמודדים במכרז שניהלה דלק קידוחים למכירת מלוא זכויותיה (22%) במאגרי תמר ודלית. עם זאת, הצעתו של פרנקל הייתה נמוכה יותר מהצעתה של מובדאלה, שהייתה הגבוהה ביותר ומשום כך גם נבחרה.