אושרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית בשכונת גבעת הזיתים בלוד

שכונת גבעת הזיתים ממוקמת במרכז העיר לוד • שטח התוכנית הוא 49 דונם • כיום מצויות במתחם, 209 יח"ד ב-16 מבני "H" ו"רכבת" של 4 קומות שיפונו, ובמקומם ייבנו 911 יח"ד בבניינים בני 8-27 קומות

מתחם אילת בלוד / הדמיה: מוריה אדריכלים - סטודיו מא ו-גלור תכנון ואדריכלות בע''מ
מתחם אילת בלוד / הדמיה: מוריה אדריכלים - סטודיו מא ו-גלור תכנון ואדריכלות בע''מ

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית, בצמוד לתחנת מטרו במתחם אילת בשכונת גבעת הזיתים בלוד (תמ"ל 2013). שטח התוכנית הוא 49 דונם, והיא ממוקמת בתחום הרחובות הנרייטה סולד ממערב, רחוב נחושתן מצפון, רחוב חללי מינכן ממזרח, ו-שד' הציונות מדרום.

כיום מצויות במתחם 209 יחידות דיור ב-16 מבני "H" ו"רכבת" של 4 קומות שיפונו, ובמקמם ייבנו 911 יחידות דיור בבניינים בני 8-27 קומות. בנוסף, בתחום התוכנית, ברחוב י"א חללי מינכן, קיימים 3 מבנים בני 4 קומות המיועדים לחיזוק, ועיבוי שיכלול תוספת של 48 יחידות דיור חדשות.

שכונת גבעת הזיתים ממוקמת במרכז העיר לוד, צמוד למרכז המסחרי של העיר, ליד בית המשפט והקניון. בשכונה יש כעת 1,000 בתי אב. מרבית האוכלוסייה היא מתבגרת, לצד מיעוט משפחות צעירות ותושבים שגרים בשכירות. השכונה מעורבת וחיים בה יהודים מקהילות שונות לצד ערבים. מתחם אילת ממוקם בחלקה המערבי של השכונה, כאשר בצדה המזרחי של השכונה מקודם פרויקט נוסף בשם "מגדלי המאה".

התוכנית היא חלק מרצף תוכניות להעצמת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של לוד תוך הישענות על היצע גדל של אמצעי תחבורה ציבורית. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב הנרייטה סולד ושד' הציונות, שני צירים מרכזיים ביותר בעיר לוד, שלאורכם מגוון של אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, "מהיר לעיר" ותכנון לקו המטרו) בעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע.

התוכנית מקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ונערכה ע"י האדריכל דודי גלור.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "זהו צעד נוסף במסגרת הפיכתה של העיר לוד למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי במרכז הארץ. גם מתחם אילת צפוי לשנות את פניו במסגרת תכניות ענק להתחדשות עירונית שעיריית לוד מקדמת באמצעות החברה הכלכלית. התכנית מובילה מהפיכה של ממש בכל סביבתה, אנחנו משקיעים גם בשיפור איכות חיי התושבים הוותיקים וגם בהבאת התחדשות לעיר. יחד עם התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד המהלכים הנוספים שאנו מקדמים, נהפוך בע"ה את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות".