ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשרד החוץ

לאחר ההכרזה יוכל הוועד לנקוט עיצומים נרחבים בעוד כשבועיים ולשבש את פעולת המשרד, החשובה במיוחד בימי הגבלות הקורונה החדשות • ועד העובדים: "מזה מספר שנים שתנאי ההעסקה של עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם מורעים באופן שיטתי ומגמתי"

שר החוץ יאיר לפיד / צילום: רונן טופלברג
שר החוץ יאיר לפיד / צילום: רונן טופלברג

ועד עובדי משרד החוץ עדכן את כל הנציגויות הזרות שבישראל ואת הנציגויות הישראליות בעולם, כי ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במשרד החוץ, וכי צפויים שיבושים בעבודת המשרד, ובכלל זה בביקורים של אורחים רשמיים המגיעים למדינת ישראל. לאחר ההכרזה אתמול (א') יוכל הוועד לנקוט עיצומים נרחבים בעוד שבועיים ולשבש את פעולת המשרד, החשובה במיוחד בימי הגבלות הקורונה החדשות.

בהודעת הוועד נאמר כי "מזה מספר שנים שתנאי ההעסקה של עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם מורעים באופן שיטתי ומגמתי. מזה חצי שנה שנציגי העובדים פונים ומבקשים כי נושאים אלה יוסדרו. לצערנו מאמצינו לא צלחו, ועל כן עובדי משרד החוץ מוצאים עצמם שוב נאלצים להיאבק על זכויותיהם. אנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע הידרדרות נוספת של יחסי העבודה. לעובדי משרד החוץ השפעה קריטית על היבטים רבים של פעילות המדינה. אנו מקווים שלא נצטרך לנקוט בצעדים לשיבוש הפעילות החשובה הזו".

בגלובס דיווחנו בחודש שעבר על דרישת הוועד משר החוץ לפיד להיכנס לעובי הקורה ולטפל בכמה מדרישותיהם, ובהן הגדלת מספר השעות הנוספות והכוננויות, הרחבת הקידומים, שיפור בתנאי העבודה של הנציגים בחו"ל ועוד.

מלשכתו של שר החוץ יאיר לפיד החליטו שלא להגיב לדברים. ממשרד החוץ נמסר כי "שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ מעריכים את עבודתם הטובה והמסורה של עובדי משרד החוץ ומחויבים להמשיך ולפעול לטובת שיפור בתנאי העבודה והשכר של עובדי המשרד, לו הם ראויים".