חברת לגו הציגה דוחות טובים והחליטה לצ'פר את העובדים שלה

יצרנית הצעצועים הדנית הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של כמעט מיליארד דולר ומעניקה לעובדים שלה 3 ימי חופש ובונוס מיוחד, שגובהו לא פורסם • כך תרמה מגפת הקורונה להצלחה של החברה המשפחתית שאינה רשומה בשום בורסה בעולם

עץ חג המולד של לגו בפארק השעשועים לגולנד בברקשייר, בריטניה / צילום: Reuters, Steve Parsons
עץ חג המולד של לגו בפארק השעשועים לגולנד בברקשייר, בריטניה / צילום: Reuters, Steve Parsons

לגו, יצרנית הצעצועים הדנית הגדולה בעולם, מסכמת חצי שנה משובחת של שנת 2021. החברה מדווחת על רווח נקי של כמעט מיליארד דולר, נכון לסוף חודש יוני השנה. מדובר בעלייה של יותר מ-140% לעומת השנה שעברה. כך, בזכות השגשוג החריג הזה, מודה משפחת הבעלים של לגו ל20 אלף העובדים שלה ב-3 ימי חופש נוספים ובבונוס מיוחד, שגובהו לא פורסם.

לגו היא קבוצה משפחתית שאינה רשומה בשום בורסה בעולם. היא נוסדה בשנת 1932 על ידי קירק כריסטיאנסן, ויורשיו עדייו שולטים בקבוצה הזאת, שמעסיקה יותר מ-20 אלף עובדים ב-40 מדינות ברחבי העולם.

ההצלחה של לגו נזקפת כנראה, בראש ובראשונה, לזכות מגפת הקורונה. הסגרים והמגבלות שליוו את המגפה ברחבי העולם פיתו משפחות, שנאלצו להישאר בבית בתוך ימי הסגר הארוכים, לרכוש עוד ועוד מהמוצרים של לגו, כדי להסתגל ביחד לתנאי החיים החדשים ולהעביר את הזמן. כך הזינו הסגרים זינוק דו ספרתי של המכירות העולמיות של הקבוצה. ההצלחה הגדולה ביותר על המדפים בתקופה הזאת נרשמה ל"לגו סיטי", ל"לגו מלחמת הכוכבים", ול-"לגו הארי פוטר".

במקביל לפריחה בזכות הקורונה, הצליחה גם לגו להתפשט בסין - במחצית הראשונה של השנה העסקית המורכבת הזאת, הצליחה הקבוצה להשיק יותר מ-60 סניפים חדשים ברחבי העולם, 40 מהם בסין, כך של-לגו יש כבר 737 סניפים ברחבי העולם, כאשר כמעט שליש מהם בסין.