פאנל מומחי ה-FDA המליץ לאשר את התרופה הראשונה בעולם לקורונה

תחת הסתייגויות, פאנל המומחים המייעץ אישר את התרופה לקורונה של מרק, למרות שאלות לגבי יעילות התרופה ובטיחותה • התרופה אושרה ברוב של 13 תומכים לעומת עשרה מתנגדים • התרופה עדיין זקוקה לאישור סופי מה-FDA ומהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) / צילום: Shutterstock
מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) / צילום: Shutterstock

פאנל המומחים של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר אמש, חרף הסתייגויות, את התרופה לקורונה של מרק, למרות שאלות לגבי יעילות התרופה ובטיחותה.

רבים מחברי הוועדה המייעצת תיארו את ההתלבטות כקשה. הם הדגישו כי נאלצו לשקול בקפידה את הסיכונים והיתרונות של תרופה שיכולה לעזור למי שנמצא בסיכון הגבוה ביותר, אך העלתה שאלות רבות ללא מענה. כמה מחברי הוועדה המליצו לבחון מחדש את אישור שימוש החירום של מרק, עם אופציה לבטלו מאוחר יותר.

הפאנל אישר לבסוף את הגלולה Molnupiravir ברוב של 13 תומכים לעומת עשרה מתנגדים. התרופה נועדה לטפל במבוגרים עם תסמינים קלים עד בינוניים של Covid-19. מדובר בגלולה של 800 מיליגרם הנלקחת כל 12 שעות במשך חמישה ימים.

התרופה עדיין זקוקה לאישור סופי מה-FDA ומהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן לפני שהיא תהיה זמינה לציבור, ולמרות שה-FDA לא חייב לקבל את עצתו של הפאנל, לרוב זה המצב.