דוח פינטק | פודקאסט

הכירו את התיכוניסטים שהקימו בנק מרכזי ומשלמים בקריפטו

תלמידים ומורים בבית הספר הגימנסיה הרצליה בתל אביב החליטו באחרונה על הקמתו של "בנק מרכזי" בבית הספר • תכלית הבנק היא להנפיק מטבע דיגיטלי בעבור התלמידים שעמו יוכלו להשתמש באמצעות ארנק דיגיטלי • המטרה היא להוסיף ידע והתנסות עבור התלמידים בפיננסים, וגם לעודד יזמות • האזינו

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock
מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock

מה זה בכלל מטבע דיגיטלי, איך עובד בנק מרכזי ואיך יזמות יכולה להשתלב בכל זה? תלמידים ומורים בבית הספר הגימנסיה הרצליה בתל-אביב יזמו באחרונה פרויקט שנועד להעניק לתלמידים תשובות על כל אלה, דרך התנסות.

במסגרת הפרויקט, התלמידים הקימו בנק מרכזי "שהוא עומד להנפיק את כל המטבעות, נועד לאזן את הכלכלה ולתת גב לעסקים", כפי שמסביר תלמיד כיתה יא' בבית הספר ומיוזמי הפרויקט, רואי שמיר. עוד שותפים לפרויקט: רועי קליין, גם הוא תלמיד כיתה יא'; הכלכלן והמורה למתמטיקה ופילוסופיה, אביחי מגל; ומנהל בית הספר, ד"ר זאב דגני. יש לתת כאן גילוי מלא לכך שגם אני הוא בין יוזמי הפרויקט.

הפרויקט יאפשר למורים ולתלמידים לייצר גם סחר חליפין, כאשר המטבע הפנימי, המגובה בשקלים, יוכל להיות מומר בנקודות יציאה קבועות ומתורגם לשיעורי נהיגה ולימוד באוניברסיטה.

יוזמי הפרויקט מסבירים שהוא נועד לעודד חינוך והבנה גבוהה יותר של עולם הפיננסים, לצד עידוד של יזמות ותרומה לקהילה. לדברי שמיר, "הרעיון היה להפיץ מטבעות לתלמידים שיוכלו לסחור עם המטבעות בארנק הדיגיטלי כנגד שירותים". רועי קליין מוסיף ש"אנחנו חושבים שיזמות היא המפתח להצלחה בחיים אני חושב שחסרים יזמים טובים".

עוד על איך התלמידים והמורים פיתחו את הפרויקט ומדוע, האזינו בפרק השבוע של "דוח פינטק".

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.