שיכון ובינוי זכתה במכרז לבניית 324 יח"ד להשכרה ארוכת טווח בשדה דב

העלות הממוצעת של קרקע ליח"ד עומדת על 2.5 מיליון שקל, סכום נמוך ממכירת קרקע בשוק החופשי • מנהל רשות מקרקעי ישראל: "השיווק במסלול זה מאפשר פתרונות מוזלים יותר לזוגות צעירים ולחסרי דיור באזורי הביקוש ובכל הארץ"

שדה דב / צילום: איל יצהר
שדה דב / צילום: איל יצהר

החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום (ה') על זכייתה של חברת שיכון ובינוי במכרז להקמת פרויקט בשדה דב בתל אביב יפו, שיכלול 324 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, לתקופה של 20 שנה. חברת שיכון ובינוי תשלם על חטיבת הקרקע, שגודלה כ-5.2 דונם, כ- 830 מיליון שקל. תמהיל גודל הדירות מגוון ו-50% מהדירות במתחם יהיו במחיר מופחת לזכאים. בנוסף, הפרויקט כולל שטחי מסחר בהיקף של כ-800 מ"ר.

תוכנית מתחם אשכול ברובע שדה דב אושרה ע"י הותמ"ל בחודש יולי האחרון. התוכנית המתפרסת על שטח של 341 דונם, כוללת הקמת 4,844 יחידות דיור, בבינוי מעורב שימושים ובצפיפות של כ-54 יחידות דיור לדונם. בנוסף, יבנו שטחי מסחר בהיקף של 45,000 מ"ר, שטחי תעסוקה בהיקף של 145,000 מ"ר וכ-680 חדרי מלון.

בחודש אוגוסט האחרון נסגר המכרז הראשון במתחם אשכול, שכלל 4 מגרשים בשטח של 340 דונם שבהם ניתן להקים 1,574 יח"ד. החברות הזוכות, קבוצת חנן מור, אביסרור, משולם לוינשטיין וישראל קנדה אמורות לשלם יחד 4.4 מיליארד שקל. העלות הממוצעת של קרקע ליח"ד במכרז זה עומדת על 2.8 מיליון שקל. יש לציין כי העלות הממוצעת של קרקע ליח"ד במקרה של פרוייקט הדיור להשכרה, שעליו דווח היום, עומדת על 2.5 מיליון שקל.

מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד: "אני מברכת את העיר תל אביב-יפו על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם השלמתו בהצלחה של עוד מכרז במודל "דירה להשכיר" בעיר". מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט הוסיף: "השיווק במסלול זה מאפשר פתרונות מוזלים יותר לזוגות צעירים ולחסרי דיור באזורי הביקוש ובכל הארץ".