הצוללת | פודקאסט

למה חשוב לדבר עם ילדים על כסף ואיך עושים זאת נכון?

מתי אפשר להתחיל לדבר עם ילדים על כסף? מה להגיד לילדים כשהם תובעים מאתנו "תקנו לי", מתי מתחילים לתת דמי כיס והאם לשלם לילדים על מטלות בית? • כל מה שרציתם לדעת על איך מדברים נכון עם ילדים על כסף • האזינו 

למה חשוב לדבר עם ילדים על כסף ואיך עושים זאת נכון? / צילום: Shutterstock
למה חשוב לדבר עם ילדים על כסף ואיך עושים זאת נכון? / צילום: Shutterstock

כסף הוא חלק מהחיים, ויותר מדויק לומר: חלק חשוב מהחיים. לכן גם ילדים צריכים להכיר את עולם הכסף ולהפנים את הערכים הנכונים ביחס אליו, באופן שמתאים לגילם. אלא שאנו המבוגרים לא פעם מבולבלים ביחס לאופנים שבהם עלינו לתווך נושאים מתחום הכסף, הכלכלה והפיננסים לילדים ובני נוער.

אנו תוהים למשל בשאלות הבאות: החל מאיזה גיל אפשר להתחיל לדבר עם ילדים על כסף ומה אפשר להסביר? האם לספר לילדים כאשר המצב הכלכלי בבית מתערער, ואיך לעשות זאת? וכמובן ישנה הדילמה ההורית הנפוצה הבא: האם לשלם לילדים על מטלות בית, ואם כן, על אילו מטלות בדיוק? הורים רבים גם מתחבטים בסוגיות הנוגעות לדמי כיס: מתי אפשר להתחיל לתת לילדים דמי כיס ובאילו סכומים, והאם לעודד בני נוער לצאת ולעבוד?

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

על כל השאלות האלה נספק תשובות בפרק מיוחד של "הצוללת של גלובס" השבוע, שעוסק באיך מדברים נכון עם ילדים על כסף. בפרק נארח מומחים והורים שנותנים טיפים והכוונה מניסיונם.

לצד כל העניינים הפרקטיים, חשוב מאוד שהורים יזכרו שהדבר הכי חשוב שהם יכולים להעניק לילדיהם בתחום החינוך הפיננסי הוא דוגמה אישית וערכים נכונים. ילדים שיראו את הוריהם מפזרים כספים ללא אבחנה, קונים על ימין ועל שמאל ומסתייעים לכן בהלוואות, עלולים לשעתק בבגרותם את אותם הדפוסים בדיוק. ומצד שני, ילדים שרואים את הוריהם מתנהלים כלכלית בשיקול דעת ושמקפידים לחסוך, ייטו להפנים את הערכים האלה ולנהוג בהתאם גם בבגרותם.

רוצים לשחק במרוץ לחיסכון?
להורדת ההוראות ולוח המשחק  ◄
לשליפת קלפי משחק דיגיטליים  ◄