דיווחים: טלפונים של עובדי משרד החוץ האמריקאי נפרצו על ידי תוכנת ריגול של NSO

לפי דיווח ברויטרס, טלפונים של לפחות 9 עובדי משרד החוץ האמריקאי נפרצו על ידי גורם לא ידוע • הפריצות שהתרחשו בחודשים האחרונים התמקדו בעובדים אמריקאים השוהים באוגנדה, ובעניינים הנוגעים למדינה המזרח אפריקאית • NSO: "באם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים נוספים"

מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock, Sashkin
מתקפות סייבר / צילום: Shutterstock, Sashkin

לפי דיווח ברויטרס, מכשירי אייפון של לפחות תשעה עובדי משרד החוץ של ארה"ב נפרצו ע"י גורם אלמוני באמצעות תוכנות ריגול מתוחכמות שפותחו על ידי NSO הישראלית. כך לפי ארבעה גורמים המקורבים לנושא.

לפי שניים מהם, הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, התמקדו בעובדים אמריקאים השוהים באוגנדה, והתמקדו בעניינים הנוגעים למדינה המזרח אפריקאית.

בעבר פורסמה כבר רשימת מספרים המהווים מטרות פוטנציאליות ב-NSO, בהם נכללו כמה פקידים אמריקאים, אולם לא היה ברור אם אכן בוצעו פריצות בהצלחה, או שמא רק ניסיונות שלא צלחו.

עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הפריצות.

קבוצת NSO הצהירה כי אין לה כל אינדיקציה שבוצע שימוש לרעה, אך ביטלה את החשבונות הרלוונטיים ותערוך חקירה על סמך הדיווחים ברויטרס.

בעקבות הפרסומים הערב חברת nso מבקשת להבהיר את הדברים הבאים: "התחייבנו בעבר שבכל מקרה בו יעלה חשד כי לקוח החברה עשה שימוש לרעה במערכות שנמכרו לו, תפתח החברה בחקירה ותנתק את המערכות באם יתברר כי החשד נכון.

"אמש, לאחר שקיבלנו תלונה כי קיים חשד שטלפונים אוגנדיים הנמצאים בשימוש נציגי ממשל אמריקאים במדינה נפרצו, פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ועל רקע חומרת הטענות, ניתקנו באופן מיידי את הלקוחות הרלוונטיים לתלונה.

"ניתוק מיידי זה התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו ע״י טכנולוגיה שלנו. גם בטענות שהועברו ע״י כלל הגורמים המעורבים, צויין מפורשות כי לא קיימת כל אינדיקציה וודאי שלא קיימת כל הוכחה לשימוש בטכנולוגיה שלנו ע״י הלקוחות.

"יודגש כי תוכנת פגסוס מותקנת על בסיס מספרי טלפונים וזו שלנו מנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקאים. במקרה זה אין המדובר במספרים אמריקאים ואין ולא היתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו ע״י לקוחותינו. באם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים נוספים".