דלק נכסים ואזורים רוכשות 3.87 דונם ברחוב המסגר בתל אביב

הרוכשות ישלמו 390 מיליון שקל עבור השטח, וינסו להגדיל את זכויות הבנייה במתחם ל-50 אלף מ"ר במקום 37 אלף מ"ר שמאושרים כיום • המוכרת, דסק"ש, הודיעה היום (א') גם על מכירת מגדל במנהטן, ניו יורק, תמורת 1.1 מיליארד שקל

רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי
רון אבידן, מנכ''ל אזורים / צילום: תמר מצפי

החברות דלק נכסים ואזורים  הודיעו הבוקר (א') כי רכשו מחברת נכסים ובניין (מקבוצת דיסקונט השקעות), שטח של 3.87 דונם ברחוב המסגר 41-43 בת"א, בתמורה ל-390 מיליון שקל.

ע"פ תוכנית המתאר של ת"א, ניתן להקים במגרש מגדל בן 40 קומות בשימוש מעורב של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטח כולל של כ-37 אלף מ"ר. בכוונת החברות לקדם תב"ע חדשה ולהגדיל את זכויות הבנייה עד לכ-50 אלף מ"ר. החברות מעריכות כי סך ההשקעה בפרויקט תסתכם בכ-900 מיליון שקל (100%, כולל תמורת הרכישה ומס רכישה).

כיום קיים על הקרקע מבנה תעשייה ומסחר בשטח כולל של כ-7,800 מ"ר המושכר ל-5 שוכרים שונים עם חוזי שכירות המסתיימים או ניתנים לסיום לתקופה של עד חמש שנים. הכנסות דמי השכירות, לרבות דמי הניהול השנתיים, מניבים כ-6.7 מיליון שקל בשנה.

פליקס שופמן מנכ"ל דלק נכסים ורון אבידן מנכ"ל אזורים מסרו כי "אנו סמוכים ובטוחים שהמשך שיתוף הפעולה בין החברות יוביל להזדמנויות נוספות. אין ספק שהביקושים לשטחי מסחר משרדים תעסוקה ומגורים בתל אביב ככלל באזור הזה בפרט יגברו. אזורים ודלק נכסים יקימו פרויקט ייחודי שייתן מענה בזמן מתאים לביקושים אלה".

הבוקר התפרסם גם כי חברת נכסים ובניין מכרה את מגדל HSBC במנהטן, ניו יורק, בתמורה כוללת של 855 מיליון דולר. המגדל נרכש ע"י נכסים ובניין וכור בשנת 2009 מבנק HSBC תמורת סכום של 353 מיליון דולר. בשנת 2011 רכשה נכסים ובניין את חלקה של כור. הרוכשת הינה חברת Innovo Property Group ("IPG").

מנכ"ל דסק"ש ונכסים ובניין דורון כהן מסר: "החברה מימשה נכסים משמעותיים ביותר בשתי עסקאות שהושלמו כעת. המכירות מתבצעות לאחר ניהול מו"מ תחרותי ועבודת מטה מאומצת של הנהלת החברה; מנהל הפעילות בארה"ב, אלי אלפנט; ומנכ"ל נווה גד, אבי רוזן. ההנהלה פועלת במרץ ליישם את החלטת הדירקטוריון למקד את עסקי החברה בנכסים מניבים בישראל". עוד הוא הוסיף כי "מימוש הנכסים מגדיל את נזילות החברה ומאפשר לה מרחב שיקול דעת בין הקטנת החוב לבין הגדלת ההחזקות בפעילות הליבה".