החל ממחר: גוגל פיי מתחיל לפעול בישראל

כפי שפורסם לראשונה בגלובס, אחרי מספר דחיות השיקו בענקית הטכנולוגיה את הארנק הדיגיטלי ענקית הטכנולוגיה החליטה להתאים את האפליקציה לישראל וציבור משתמשי האנדרואיד יוכל להזין לתוכה את כל כרטיסי האשראי שברשותו

גוגל פיי / צילום: Shutterstock
גוגל פיי / צילום: Shutterstock

הארנק הדיגיטלי של גוגל, גוגל פיי, יתחיל מחר (ג') לפעול בישראל. על מועד תחילת הפעילות של גוגל פיי בישראל פורסם לראשונה בגלובס, לאחר שבגוגל עדכנו את הבנקים ואת חברות כרטיסי האשראי בתאריך תחילת הפעילות, על מנת שאלו יוכלו להתכונן למאבק מי יהיה כרטיס האשראי ברירת המחדל בארנק של ענקית הטכנולוגיה, כלומר הכרטיס בו יבוצעו מרבית הרכישות.

גוגל תכננה להשיק את גוגל פיי במהלך הקיץ, אך לבסוף החליטה לדחות את ההשקה. הכניסה של גוגל פיי לישראל צפויה להשפיע מאוד על הארנקים הדיגיטליים שכבר פועלים בארץ, דוגמת ביט קארד של בנק הפועלים, הארנק הדיגיטלי של לאומי ושל חברות כרטיסי האשראי.

הסיבה לכך היא שגוגל פיי פועלת על מערכת אנדרואיד שבה משתמשים הרוב המוחלט של משתמשי הטלפונים הניידים בארץ, יותר מ-70% מהישראלים. זאת בניגוד למשתמשי אפל, היכולים להשתמש רק באפל פיי. נציין כי למרות שמשתמשי אפל מהווים פחות מ-30% מהשוק, כניסת אפל פיי לישראל הזניקה במאות אחוזים את השימוש בארנקים הדיגיטליים, וכעת נדע עם גוגל תייצר אפקט דומה בקרב משתמשי האנדרואיד.

בגוגל החליטו להתאים את האפליקציה הבינלאומית לישראל, לאחר שלאורך הדרך נשקלה אפשרות להתשמש באפליקציות התשלומים של מנפיקי כרטיסי האשראי.

תשלום באמצעות Google Pay אפשרי בכל מקום המקבל תשלומים ללא מגע. כדי להשתמש בארנק הדיגיטלי יש להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות ולהוסיף כרטיס אשראי של כל אחד מהבנקים וחברות האשראי התומכים באפליקציה.

החל ממחר תשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי זמין בישראל עבור כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי הבנקים התומכים: פועלים, לאומי (כולל Pepper), דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי הראשון ויהב ושל כל חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט, כאל ומקס.