עוד לפני כניסת גוגל פיי: הרכישות בארנקים דיגיטליים זינקו פי 20 בתוך חצי שנה

מנתוני שב"א עולה כי היקף הרכישות באמצעות ארנקים דיגיטליים בחודש אוקטובר הסתכם בכ-374 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון בלבד בחודש אפריל • הסיבה: כניסת אפל פיי לישראל • 58% מהעסקאות בכרטיסי אשראי חכמים (EMV) בוצעו ללא מגע

ארנק דיגיטלי / אילוסטרציה: Shutterstock
ארנק דיגיטלי / אילוסטרציה: Shutterstock

גוגל פיי, הארנק הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה גוגל נכנס היום (ג') לפעול בישראל, והוא צפוי להזניק עוד את השימוש בשיטת התשלום הזו, שכבר נהנית מצמיחה בחצי השנה האחרונה. מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי אוקטובר 2021 היה החודש ה-6 ברציפות שבמהלכו נרשם זינוק בהיקף השימוש בארנקים הדיגיטליים ובעסקאות אשראי דרך מערכת ה-EMV.

מהנתונים עולה כי היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים הגיע חודש אוקטובר לסכום כולל של 373.76 מיליון שקל. מדובר בנתון גבוה פי 20 לעומת היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים בישראל בחודש אפריל השנה, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי Apple Pay לפעילות מקומית. לפני חצי שנה היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים עמד על סכום של 18.12 מיליון שקל בלבד.

בנוסף, נמשכה באוקטובר מגמת ההתרחבות בחדירה והשימוש במערכת ה-EMV במשק הישראלי, מערכת הקוראת את השבב האלקטרוני שהוכנס לכרטיסי האשראי והופכת את הרכישה לבטוחה יותר. במהלך חודש אוקטובר 62.4% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בוצעו דרך מערכת ה-EMV, עלייה של יותר מ-30% בכמות העסקאות שבוצעו דרך מערכת ה-EMV לעומת אפריל 2021.

עוד עולה מנתוני שב"א כי 58.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי במערכת ה-EMV באוקטובר 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או באמצעות ארנקים דיגיטליים). מדובר בעליה של 23.6% בכמות העסקאות החכמות לעומת נתח העסקאות הללו באפריל 2021.

במהלך השנה האחרונה חל גידול גם בכמות מסופי ה-EMV הפעילים בבתי העסק בישראל. באוקטובר 2021 אחוז החדירה של מסופי ה-EMV עמד על 72% מהמסופים הפעילים במשק, לעומת נתון של 60% בנובמבר 2020.

מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב: ״מכיוון שמרבית הסמארטפונים בישראל מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד קיימת ציפייה שנראה קפיצה נוספת בהיקף העסקאות החכמות דרך הטלפונים. החדירה של ה-EMV מתרחבת מחודש לחודש והצרכנים עצמם דורשים היום מבתי העסק לבצע עסקאות אשראי ללא מגע״.