אינסייט פרטנרס וסנטינל וואן משקיעות בסטארט-אפ של יזמי לומינייט

הסטארט-אפ Torq, המפתח מערכת המסייעת לארגונים לפתור אוטומטית איומי ותקלות אבטחה, הודיע על גיוס 50 מיליון דולר • מייסדיו מכרו את החברה הקודמת שלהם ב-2019 לסימנטק בכ-200 מיליון דולר

מימין: לאוניד בלקינד (CTO), עופר סמדרי (CEO) ואלדד לבני  (CINO), מייסדי Torq / צילום: גיא חמוי
מימין: לאוניד בלקינד (CTO), עופר סמדרי (CEO) ואלדד לבני (CINO), מייסדי Torq / צילום: גיא חמוי

הסטארט-אפ טורק (Torq), המפתח מערכת שמסייעת לארגונים לפתור אוטומטית איומי ותקלות אבטחה, הודיע היום (ג') על גיוס 50 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן הענק האמריקאית אינסייט פרטנרס והשתתפה בו גם חברת הסייבר האמריקאית-ישראלית סנטינל וואן לצד המשקיעים הקיימים, GGV ובסמר.

טורק הוקמה בשנה שעברה על ידי היזמים עופר סמדרי (מנכ"ל), ליאוניד בלקינד (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואלדד לבני (מנהל חדשנות ראשי). השלושה מכרו את הסטארט-אפ הקודם שלהם לומינייט בתחילת 2019 לחברת סימנטק בסכום שמוערך ב-200 מיליון דולר. אחרי שסיימו את עבודתם בסימנטק, הקימו את טורק שנקראה במקור סטאקפולס (StackPulse). כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה מאז הקמתה 78 מיליון דולר.

כיום ארגונים משתמשים במערכות אבטחה רבות. אלו יכולות להיות מערכות כמו של חברות ענק כדוגמת פאלו אלטו או צ'ק פוינט, או פתרונות של סטארט-אפים ישראלים דוגמת וויז, אורקה, אקסוניוס או ארמיס. כל המערכות הללו מוציאות התראות על איומי סייבר ובעיות אבטחה כמו גם הוראות לביצוע משימות אבטחה שונות. אלא שתגובה לכל אלו דורשת עבודת פיתוח יקרה וגוזלת זמן. טורק בעצם מתחברת לכל המערכות האלו ומאפשרת לצוותים בארגון לפתור את התקלות וההתראות בצורה אוטומטית לגמרי או דרך ממשק אינטואיטיבי ופשוט ללא קוד.

במקור טורק נולדה כדי לסייע בהתמודדות עם תקלות והתראות שונות על בעיות עם אפליקציות ענן, כמו למשל איטיות או עומסים, אך לדברי סמדרי לאור הדרישה מהשוק הוחלט להתמקד ספציפית בעולם של סייבר. "מערכות סייבר כמו של וויז, אורקה או ארמיס מוצאות בעיות פוטנציאליות. כל יום יש המון בעיות פוטנציאליות כאלו, אבל בפועל אין לך מספיק ידיים עובדות כדי לפתור אותם. אנחנו מאפשרים לארגונים לסגור את ההתראות האלה בצורה אוטומטית בלי להפעיל מפתח או אנליסט סייבר".

סמדרי מסמן שתי מתחרות גדולות שיש לטורק בשוק, שתיהן חברות ענק שמציעות גם כלי אוטומציה: הראשונה היא פאלו אלטו נטוורקס שרכשה ב-2019 את כלי האוטומציה Demisto ב-560 מיליון דולר במניות ובמזומן. השנייה היא ספלאנק, עוד חברת מולטי-מיליארדים. לדבריו היתרונות של טורק מול המתחרות הם ביכולת שלה להתחבר למערכות רבות ללא תוספים או פיתוחי תוכנה נפרדים ולשמש מעין מרכז עצבים ארגוני.

סמדרי אומר כי לטורק יש כיום עשרות לקוחות משלמים החל מסטארט-אפים עד לחברות ענק. לקוחות לדוגמה הם למונייד ואיטורו הישראליות. טורק גם משתפת פעולה עם סנטינל וואן וזה מה שהוביל את חברת הסייבר שהונפקה השנה להשקיע בה. כיום מעסיקה טורק 70 עובדים בישראל ובארה"ב ומציבה יעד להגיע ל-160 עובדים עד סוף 2022.