הבוס האמריקאי שפיטר 900 עובדים בשיחת זום

"אם אתם בשיחה הזאת - אתם חסרי מזל", כך הודיע מנכ"ל חברת משכנתאות בארצות הברית ל-900 עובדים על פיטוריהם, בשיחת זום • הביקורות ברשתות החברתיות לא איחרו לבוא

מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך
מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך

המנכ"ל של חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג, הודיע לכ-900 מהעובדים שלו על פיטוריהם בשיחת זום, שלאחר מכן פורסמה ברשתות החברתיות וגררה ביקורת רבה כלפיו. הגולשים ביקרו את גארג על כך שהוא נשמע "קר וקשוח", וטענו כלפיו שעשה צעד חסר אמפתיה, במיוחד לקראת תקופת החגים בארצות הברית.

בשיחה ציין גארג את הביצועים הירודים של החברה, והסביר שאלו, יחד עם ההאטה במשק, הם הסיבה לפיטוריהם של כ-15% מהעובדים של חברת המשכנתאות. "הלוואי שהמצב היה שונה, הלוואי שהחברה הייתה משגשגת", אמר גארג בעוד הוא מציץ בהערות שכתב לעצמו מראש. מה שגארג לא הזכיר זה שבשבוע שעבר הזרימו משקיעים 750 מיליון דולר אל החברה שלו.

סמנכ"ל הכספים של החברה ציין לאחר הפיטורים כי עם כל הצער שבדבר, הצעד היה הכרחי, ורק כך ניתן להפוך את החברה לארגון מצומצם וממוקד, שיצליח להתמודד עם שוק הנדל"ן המשתנה תדיר. עוד נחשף לאחר הפיטורים כי פוסט שפורסם לאחרונה, שבו הופנו האשמות כלפי עובדי החברה על "גניבה מלקוחות ומקולגות" באמצעות חוסר יעילות וחריצות, הוא פרי עטו של המנכ"ל עצמו - לפי בדיקה של מגזין "פורצ'ן". הסגנון של גארג כבר ספג ביקורת בעבר, כאשר הודעת אימייל, שבה נזף בעובדים והתייחס אליהם כ"דולפינים טיפשים" שמביכים אותו בביצועיהם, פורסמה בשנה שעברה במגזין 'פורבס'.

Better.com היא חברת משכנתאות שמשתמשת בטכנולוגיה ייחודית על מנת לייעל את תהליך רכישת נכסים, ומי שעומד מאחוריה הוא התאגיד היפני סופטבנק. שווי השוק של החברה מוערך ב-6 מיליארד דולר.