אלון מאסק בדרך החוצה מטסלה ו-SpaceX?

"חושב על לעזוב את העבודות שלי ולהפוך למשפיען במשרה מלאה", כתב מאסק ל-66 מיליון העוקבים שלו בטוויטר, לאחר שפורסם כי הוא מכר 934,091 מניות נוספות בשווי 963 מיליון דולר • בחמשת השבועות האחרונים מאסק נפטר ממניות בשווי של כ-11.8 מיליארד דולר, חלק מהן נמכרו כדי לשלם מס על מימוש האופציות שלו

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

אלון מאסק חשף היום (ו') שהוא מכר עוד מניות של טסלה, ותוך כדי גם התבדח על פרישה מעבודתו. לפי מסמכים רגולטוריים מיום חמישי, מנכ"ל טסלה מכר 934,091 מניות נוספות בשווי 963 מיליון דולר.

על פי המסמכים, מאסק, האיש העשיר בעולם, גם מימש אופציות לרכישת 2.17 מיליון מניות של טסלה. בחמשת השבועות האחרונים הוא נפטר ממניות בשווי של כ-11.8 מיליארד דולר, חלק מהן נמכרו כדי לשלם מס על מימוש האופציות שלו.

כמה שעות אחרי שהמסמכים פורסמו, מאסק צייץ על ה"יעד" החדש שלו: "חושב לעזוב את העבודות שלי ולהפוך למשפיען במשרה מלאה". מאסק שאל את מיליוני עוקביו מה דעתם על הרעיון, והגיב לחלקם.

בתחילת המסחר היום בוול סטריט מניית טסלה ירדה, אבל כמה שעות לאחר מכן היא התאוששה והחלה להיסחר בעליות.

בעלי המניות והרגולטורים לא תמיד העריכו את ההומור של מאסק בטוויטר. אחרי שפרסם באחד באפריל 2018 כי טסלה "פושטת רגל", מניות החברה צנחו. מאוחר יותר באותה שנה הרשות האמריקאית לניירות ערך תבעה אותו בעקבות ציוצים לפיהם טסלה תהפוך לחברה פרטית כשערך המניה שלה יגיע ל-420 דולר - רפרנס לתרבות הקנאביס.

לאחרונה בנק ג'יי.פי מורגן הגיש נגד טסלה תביעה על 162 מיליון דולר בתוספת הוצאות, בגלל הנזקים שאליהם נחשף בגלל הציוצים של מאסק.

בחודש שעבר מאסק ערך סקר בטוויטר סביב השאלה האם למכור 10% ממניותיו של טסלה, וכמה ימים לאחר מכן הוא מכר למעלה מ-3.5 מיליון מניות, בשווי של כמעט 5 מיליארד דולר.

בסקר הצביעו יותר מ-3.5 מיליון גולשים שקבעו כי מאסק ייפרד מהחזקות בשווי של 21 מיליארד דולר - קרוב ל-60% מהמצביעים השיבו שעליו לעשות זאת. מאז הסקר, מאסק כבר מכר יותר מ-11 מיליון מניות. כעת הוא עבר יותר מחצי מהדרך, עם קיצוץ של עשירית מהבעלות הישירה בחברה. אם הסף של 10% אליו הוא התייחס כולל אופציות שניתנות למימוש - הוא ייאלץ להיפטר מעוד כ-6 מיליון מניות.

מאסק אמנם ביקש מעשרות מיליוני העוקבים שלו בטוויטר להצביע בסקר שהעלה, ואמר להם שהצבעתם תקבע את עתיד אחזקותיו בטסלה - אך למעשה, הוא תכנן מראש למכור את מניותיו. מאסק עצמו כבר הצהיר בספטמבר כי הוא מתכנן למכור "נתח עצום" ממניותיו ברבעון הרביעי של השנה. במהלך כנס "Code 2021" שהתקיים בבוורלי הילס אמר המיליארדר כי כאשר האופציות שלו בטסלה יפוגו, שיעור המס שעליו יהיה לשלם יעמוד על יותר מ-50% - ולכן הוא מתכנן למכור אותן בקרוב. "יש לי כמה אופציות שפגות בתחילת השנה הבאה, אז נתח עצום מהן יימכר ברבעון הרביעי, כי אני חייב לעשות זאת - או שהן יפוגו", הסביר.