ג'ונסון מכוון למיליון חיסוני בוסטר ביום: "צונאמי של אומיקרון מגיע"

המטרה הבריטית כעת היא להעניק את החיסון השלישי לכל בגיר מעל גיל 18 שירצה בכך עד סוף דצמבר, במקום עד סוף ינואר • ההכרזה פורסמה על רקע העלייה במספר מקרי האומיקרון ותחזיות לגבי תחלואה עצומה בשבועות הקרובים • ג'ונסון: "אנחנו נמצאים כעת במצב חירום של התמודדות עם האומיקרון"

בוריס ג'ונסון / צילום: Reuters
בוריס ג'ונסון / צילום: Reuters

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הזהיר את תושבי המדינה מגל קורונה נוסף בשל וריאנט האומיקרון, והודיע על תוכנית שאפתנית לחסן בבוסטרים את כל האוכלוסייה בשבועיים שנותרו עד סוף השנה. "אין ספק בכך - צונאמי (Tidal Wave) של אומיקרון מגיע", אמר ג'ונסון בנאום לאומה אמש. הוא אמר כי תושבי הממלכה צריכים לקבל את זריקות ה"בוסטר", שעד כה היו מוגבלות לגילאים מסוימים, באופן גורף. בהתאם לכך, שונו ההנחיות לגבי הזכאות לזריקה השלישית.

המטרה הבריטית כעת, לפי ג'ונסון, היא להעניק את הזריקות השלישיות לכל מבוגר מעל גיל 18 שירצה בכך עד סוף חודש דצמבר, במקום עד סוף חודש ינואר כפי שהיתה התוכנית עד כה. ההכרזה פורסמה על רקע מעבר של בריטניה לרמה 4 (מתוך 5) של מצב חירום רפואי, על רקע העלייה במספר מקרי האומיקרון, שמתרחשת בצל גידול במספר מקרי הקורונה מווריאנט הדלתא, ותחזיות לגבי תחלואה עצומה בשבועות הקרובים.

הפעם האחרונה שבה בריטניה ניצבה ברמה זו היתה במאי האחרון, אז עדיין היו הגבלות משמעותיות על החיים הציבוריים. "אני חושש שאנחנו נמצאים כעת במצב חירום של התמודדות עם האומיקרון", אמר ג'ונסון.

הוא נימק את קמפיין הבוסטרים בכך ש"מסתמן ששני חיסונים פשוט אינם מספיקים כדי להעניק את רמת ההגנה שכולנו צריכים". לדבריו, "החדשות הטובות הן שהמדענים שלנו בטוחים כי עם מנה שלישית, מנת בוסטר, נוכל להעלות את רמת ההגנה שוב למעלה". כלי התקשורת העריכו כי יידרשו מיליון חיסונים ביום כדי לעמוד ביעד.