דוח פינטק | פודקאסט

פינטק לא יכול לצמוח בלי "ענן ציבורי". אבל מהן הסכנות?

טכנולוגיה לאחסון מידע מסוג "ענן ציבורי" היא הכוח המניע מאחורי מהפכת הפינטק • במדע שונה ענן ציבורי מענן פרטי ולמה צריך אותו ומהן הסכנות הטמונות בו • האזינו

פינטק. החברות נסמכות על טכנולוגיה של ענן ציבורי כדי לגדול ולהתפתח / אילוסטרציה: Shutterstock, Wright Studio
פינטק. החברות נסמכות על טכנולוגיה של ענן ציבורי כדי לגדול ולהתפתח / אילוסטרציה: Shutterstock, Wright Studio

ייתכן מאוד שאתם - כאנשים פרטיים - שומרים את המידע האלקטרוני שלכם בתשתית מסוג ענן, כמו גוגל דרייב, שהיא שלכם בלבד. גם ארגונים גדולים יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזו ולאחסן את המידע בענן המכונה "ציבורי", כשהכוונה ב"ציבורי" היא למידע של ארגון, או חברה, ולא של אדם פרטי. שלוש הספקיות הגדולות לסוג זה של "ענן" הן אמזון, מיקרוסופט וגוגל.

מה הקשר לפינטק? חברות פינטק נסמכות על טכנולוגיה של ענן ציבורי כדי לגדול ולהתפתח. החברות מייצרות טכנולוגיות חדשות, וכדי שהן יפעלו במהירות וישרתו מספר גדל והולך של לקוחות, הן יושבות על תשתית של ענן ציבורי.

"כשחברה היא בתחילת דרכה, אין לה הרבה לקוחות, היא לא צריכה תשתיות ענקיות לאחסון מידע", מסביר אריק גומנובסקי, שותף מייסד בחברת הקלאוד סקיוריטי ארמטיק. "אבל הטובות שבחברות גדלות מהר, והענן הציבורי מאפשר להן להגדיל בצורה מהירה את התשתית הטכנולוגית שלהן, ביחד עם מספר הלקוחות שלהן. אחרת, אם למשל מספר הלקוחות גדל מעבר לכמות הצפויה, הן עלולות להיתקע".

אך בשימוש בענן ציבורי טמונות גם סכנות. מהן הסכנות האלה ואיך אפשר להתמודד אתן? האזינו לפרק השבוע של דוח פינטק.