אתר "תנובה מרקט" יצא לדרך. מה המחירים, וכמה יעלה משלוח?

"תנובה מרקט", שאותו הקימה תנובה בשיתוף עם אתר "שוקבוק", ישווק ישירות לצרכנים בהזמנה מקוונת פירות וירקות, מוצרי חלב, מוצרי מאפייה, פסטות טריות, מיצים ועוד • היקף ההשקעה במהלך נאמד בכ-2-3 מיליון שקל

אתר "תנובה מרקט" / צילום: יח''צ
אתר "תנובה מרקט" / צילום: יח''צ

קבוצת תנובה מעמיקה את המכירה הישירה לצרכן ומשיקה רשמית את אתר "תנובה מרקט", דרכו היא תשווק ישירות לצרכנים בהזמנה מקוונת פירות וירקות, מוצרי חלב, מוצרי מאפייה (של לחם בטחנה), פסטות טריות, מיצים ושתילים לרבות עשבי תיבול לגינה. בהמשך צפויים לעלות לאתר גם מוצרי בשר וביצים.

את האתר הקימה תנובה בשיתוף עם אתר "שוקבוק" המציע מכירה ישירה של תוצרת חקלאית. את מהלך המכירה הישירה לצרכנים (D2C) הגדיר אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, כ"אחד ממנועי הצמיחה אותם הקבוצה הגדירה לשנים הקרובות". היקף ההשקעה במהלך נאמד בכ-2-3 מיליון שקל. 

אביבית רוטליין, מנהלת פעילות "תנובה מרקט" ומנהלת צמיחה בתנובה, הוסיפה כי "בכל העולם יצרני מזון מחזקים את הקשר הישיר עם הצרכנים, מגמה שהתחזקה עם פרוץ מגפת הקורונה וצמיחת הקניות ברשת". 

תנובה תרגלה משלוחים ישירים לצרכן במהלך הקורונה עם משלוח של חבילות מובנות של מוצרי חלב. על מודל זה אמרה רוטליין: "המודל של 'תנובה מרקט' נבנה אחרי שזיהינו את הנכונות של הציבור לפצל קנייה ולרכוש מוצרים מקטגוריות שונות במספר מקומות, ולהפריד בין קניית ירקות ופירות למשל לבין שאר הקניות". 

אביבית רוטליין / צילום: רמי זרנגר
 אביבית רוטליין / צילום: רמי זרנגר

מגמת המכירה הישירה של יצרנים לצרכנים תופסת תאוצה בכל העולם וגם בישראל. בין השאר שסטוביץ' מציעה מכירה ישירה של מוצרים שהיא מייבאת לצרכן, וקוקה-קולה ושטראוס משווקות מוצרים באתרים עצמאיים. עבור המשווקים מדובר בתחרות מול הקמעונאים, הלקוחות שמולם הם עובדים ומהווים את ערוץ המכירות המרכזי עבורם. לצד זה, טיפוח הקשר עם הצרכן ישירות יאפשר להם להגביר את הנאמנות למותגים ולהשפיע על חוויית הלקוח. 

מפת היישובים תורחב בהתאם לביקוש

אתר "תנובה מרקט" יספק משלוחים לכ-600 יישובים בין שדה בוקר בדרום ועד הקריות בצפון. בתנובה מציינים כי כמות היישובים תורחב בהתאם לביקושים.

האתר, שפועל במסגרת פיילוט, מאפשר הזמנת משלוח ליום המחרת באזור המרכז למזמינים עד השעה 19:00. המשלוח מסופק במשאיות תנובה, ובאזורים אחרים האספקה תיעשה בתדירות של מספר פעמים בשבוע.

דמי המשלוח נקבעים על-פי סכום ההזמנה: בקנייה של יותר מ-100 שקל המשלוח חינם בתקופת ההשקה, ולאחר מכן דמי המשלוח יהיו 25 שקל (וחינם בהזמנה של יותר מ-400 שקל). בהזמנה שמסתכמת בפחות מ-100 שקל דמי המשלוח יעמדו על 35 שקל.

הצצה על מחירי המוצרים באתר מגלה רמת מחירים דוגמת 7.90 שקלים לקילוגרם מלפפון או עגבנייה, 19.90 שקל לקילוגרם עגבניות שרי, 12.90 שקל לק"ג פלפל, 8.90 שקלים לקילוגרם בננות ועוד.