קבוצת משקיעים מתכננת לרכוש את בלוקבאסטר המיתולוגית ולהפוך אותה לחברת סטרימינג

קבוצת משקיעים מתכננת להשקיע בחברת בלוקבאסטר באמצעות DAO – מנגנון המאפשר למספר אנשים להשקיע יחד דרך מטבעות קריפטו, ולהפוך אותה לחברת סטרימינג מבוזרת שתפעל בפלטפורמת האינטרנט העתידית Web3

בלוקבאסטר / צילום: תמר מצפי
בלוקבאסטר / צילום: תמר מצפי

אחרי שהובילה את העולם בענף השכרת הסרטים, גוועה רשת בלוקבאסטר מול טכנולוגיית הסטרימינג עד שכמעט נעלמה לגמרי. עכשיו, קבוצת משקיעים חדשה, המכונה BlockbusterDAO, שואפת לגייס 5 מיליון דולר על מנת לרכוש את החברה הנוסטלגית מידיה של רשת התקשורת Dish Network, ולהפוך אותה לחברת סטרימינג מבוזרת שתפעל בפלטפורמת האינטרנט העתידית Web3.

המשקיעים, עם חזונם העסקי והטכנולוגי המהפכני, פרסמו הודעה בחשבון הטוויטר של הקבוצה והודיעו כי "זה הזמן לשחרר את בלוקבאסטר מכור המצרף ולהחזיר אותה לחיים. מותג של אנשים צריך שיהיה בבעלות האנשים".

כחלק מהמהלך יוצא הדופן, גיוס הכספים יתבצע על ידי הנפקה ומכירה של NFT לציבור שיימכר עבור 530 דולר במטבע הקריפטוגרפי את'ריום, ויקנה לרוכשים שליטה בחברה ושותפות בקבלת החלטות. המטרה הסופית של קבוצת המשקיעים היא להפוך את בלוקבאסטר לשירות הסטרימינג הראשון שיהיה בבעלות קולקטיבית, יפעל בפלטפורמת ה-Web3 ויספק ללקוחות שלו תוכן שאותו ניתן יהיה לרכוש באמצעות את'ריום.

Web3 הוא השלב הבא של רשת האינטרנט, שיהיה מנוהל על ידי המשתמשים, באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין - להבדיל מרשת האינטרנט הנשלטת כיום על ידי תאגידים. שם גם יתקיים היקום המדומה, הידוע בתור Metaverse.

מנגנון ה-DAO מאפשר לקבוצות משקיעים, ללא בעלות מרכזית אחת, להשקיע בנכס באמצעות מטבעות קריפטוגרפים, ולקבל עליו בעלות מבוזרת, כאשר קבלת ההחלטות הניהוליות והתקציביות נעשית במשותף. ה-DAO נעשה מוכר לאחרונה עם הניסיון בחודש שעבר של קבוצת משקיעים לרכוש את אחד העותקים המקוריים של החוקה האמריקאית, שהוצע למכירה פומבית. אז גייסה קבוצת המשקיעים 46 מיליון דולר, אבל בסופו של דבר הפסידה במכירה להצעה גבוהה יותר.

אם הרכישה של בלוקבאסטר תצליח, היא תחולל שינוי משמעותי בעולם התוכן, כפי שפרסמה קבוצת המשקיעים בעמוד שלה: "הגיע הזמן לבנות מודל חדש בעולם הסרטים, שיחולל מהפכה בקבלת ההחלטות היצירתיות ובמימון של תעשיות הקולנוע והטלוויזיה לנצח".