חשמלית חדשה בדרך: אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין מתכננת להיכנס לישראל

לגלובס נודע כי דונגפנג הסינית בוחנת ייצוא לישראל של מותג רכבי הפרמיום החשמליים שלה ושגרירת ישראל בסין אף ביקרה לאחרונה במטה ההנהלה • וגם: לקסוס משיקה בישראל את ה-NX החדש • השבוע בעולם הרכב

לקסוס NX - השבוע בתעשיית הרכב / צילום: יח''צ
לקסוס NX - השבוע בתעשיית הרכב / צילום: יח''צ

יצרנית הרכב הסינית הממשלתית דונגפנג, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, בוחנת ייצוא לישראל של מותג רכבי הפרמיום החשמליים החדש שלה. בתחילת החודש אירחה החברה במטה ההנהלה שלה את שגרירת ישראל בסין, אירית בן אבא, והציגה בפניה את פעילות החברה כולל בתחום הרכב החשמלי. החברה החלה לשווק בשנה שעברה SUV חשמלי מתקדם תחת שם המותג VOYAH ומתכננת להשיק בקרוב דגמים נוספים ולהיכנס בהדרגה גם לשוק האירופאי. על פי העיתונות הסינית, החברה הביעה בפני השגרירה עניין לייצא רכב גם לישראל.

ב-22 דצמבר גם ערכה הנספחות הכלכלית בשגרירות סין בתל אביב, בשיתוף עם איגוד לשכות המסחר בישראל, מפגש "שידוך" בין יצרניות רכב סיניות בתחום הרכב החשמלי לבין גורמים ישראליים, שמעוניינים לשתף איתן פעולה. במפגש לקחה חלק, בין השאר, דונגפנג שהודיעה על כוונתה להשיק בישראל את מותג הפרמיום החשמלי שלה VOYAH. מהצד הישראלי נפגשה החברה עם קבוצת ייבוא הרכב B-EV, שהוקמה לפני כשנתיים על ידי יוצאי ב.מ.וו ואאודי במטרה לייבא לישראל רכב חשמלי. עם זאת, ככל הידוע דונגפנג נמצאת במגעים בנושא גם עם גופים עסקיים נוספים בענף הרכב. יצוין כי החברה טרם הודיעה רשמית על עיתוי כניסתה לשוק האירופאי.

לקסוס משיקה בישראל את ה-NX החדש

חברת לקסוס השיקה השבוע בישראל את הדור החדש של הקרוס-אובר פרמיום לקסוס NX. הרכב מציג עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר מהדור היוצא ושומר על המדים החיצוניים הכלליים שלו. תא הנוסעים חדש לחלוטין וכולל מערך דיגיטלי של מסכים, בהם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל עד 14 אינץ' בהתאם לגרסה. הנדסת האנוש תוכננה מחדש ומערכת הבטיחות האקטיבית היא מהדור החדש של החברה, שכולל הגנה היקפית ב-360 מעלות.

הדור החדש של הקרוס-אובר פרמיום לקסוס NX
 הדור החדש של הקרוס-אובר פרמיום לקסוס NX

החידושים המרכזיים נמצאים באגף ההנעה, שכולל לראשונה גרסת פלאג-אין, קבילה לזו של הראב 4, עם שילוב בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר לשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 309 כ"ס. לגרסה זו טווח חשמלי ש עד 74 ק"מ. במקביל משווקת גרסה היברידית רגילה עם מנוע 2.5 ליטר, מנוע חשמלי רגיל או כפול (הנעה כפולה) וסוללת ליתיום. ההספק המשולב עומד כעת על כ-244 כ"ס לעומת 197 כ"ס בדגם היוצא. מחיר הגרסה ההיברידית מתחיל בכ-290 אלף שקל ואילו מחיר גרסת הפלאג מתחיל בכ-325 אלף שקל.