"הבידודים מפריעים מאוד לניהול השוטף של המשרד, וכדי לעמוד בהתחייבויות שלנו אני מוצאת את עצמי עובדת גם 24/7"

מרינה רכטר רובנישטיין, תושבת אשדוד, נשואה + 2 • אדריכלית ובעלים של "ReMa אדריכלות" • "הידיעה הזו שאם אני אכנס לבידוד או שאני אהיה חולה לא תהיה לי רשת תמיכה היא מלחיצה מאוד" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מרינה רכטר רובנישטיין, אדריכלית ובעלים של ''ReMa אדריכלות'' / צילום: טל איילון
מרינה רכטר רובנישטיין, אדריכלית ובעלים של ''ReMa אדריכלות'' / צילום: טל איילון

האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין היא בוגרת תואר שני בארכיטקטורה מטעם אוניברסיטת מינסק, ומייסדת המשרד ReMa אדריכלים המתמחה בתכנון ועיצוב פנים למגזר העסקי והפרטי. היא בעלת ניסיון מקצועי של למעלה מ-20 שנים בתחום, כולל הוראה ב"שנקר" - בי"ס גבוה להנדסה ולעיצוב. "לארץ עליתי ב-1991 עם בעלי וילד אחד", היא מספרת. "החלטנו לעלות לארץ כי המצב ברוסיה היה לא מזהיר, ונפתחה אפשרות לעלות לארץ. כשהגעתי לכאן עבדתי 17 שנים במשרד אדריכלים, עד שלפני כ-10 שנים החלטתי לצאת לדרך עצמאית".

גם אחרי שנים של עשיה רבה וזכיה במספר תחרויות מקצועיות, רכטר-רובינשטיין עדיין נזכרת בהתרגשות בתקופה הסמוכה לעלייתה ארצה: "די בתחילת דרכי מוניתי כאחראית על ניהול תחרות בה השתתפנו ובעקבותיה זכינו לתכנן את משרדי אחת מחברות התקשורת הגדולות במדינה. עבורי זאת הייתה אבן דרך מקצועית שהובילה אותי להתעסק בתכנון חללים מורכבים ומגוונים".

"העשייה שלי", היא אומרת, "מורכבת מנדבכים רבים אך ללא ספק הדבר שגורם לי את הסיפוק הרב ביותר הוא לראות את לקוחות המשרד מאושרים. אנחנו עושים הכל על מנת לספק להם מעטפת שמגבה את החלומות, הצרכים והמאווים שלהם עד לכדי יצירת מציאות פרקטית וייחודית. שלב התכנון הוא השלב המועדף עלי - ליצור רעיון גלובלי שמכתיב את אורח החיים של האנשים, מעין תוכנית ראשית שהיא המפתח לכל שאר הנדבכים. יש הטועים לחשוב שמדובר בסקיצה ואני מקפידה לתקן - מדובר ברעיון שלוקח זמן רב לגבש ולשפר. הרעיון מהווה בסיס איתן שניתן לשינוי והוא זה שקובע את מהלך החיים, את הסגנון וכו'. רבים לא מודעים למורכבות המקצוע. הוא אחד המקצועות היחידים שמשלבים בין יצירה להנדסה והאדריכל הוא זה שבמידה רבה יקבע את הצלחת הפרויקט".

בשנים האחרונות עיקר הפרויקטים של המשרד הם תכנון משרדים לחברות ומתחמי חינוך, "המשרדים עוברים היום למודל היברידי ולכן הדרישה מהשטח היא עמדות חמות, שיכולות לשרת ולשמש כמה אנשים בימים שונים, הרבה עמדות משותפות לעבודה יחד וכמובן עמדות מעוצבות לשיחות זום. גם בבתים, חדרי העבודה יוצאים מחדר השינה ומתכננים להם רקעים יפים לשיחות הזום, ספרייה מושקעת או חלון עם נוף מרהיב. הקורונה הביאה לחשיבה ותכנון אחר של המשרדים והבתים וזה משפיע על הכל".

"בתחילת הקורונה היה שוק מאוד גדול", היא משתפת. "התחלנו לעבוד מהבית בתנאים לא אופטימליים, לא כולם הצליחו לעבוד עם הילדים בבית וזה היה אתגר מאוד משמעותי. לאחר מכן הוגדרנו כחיוניים בתחום הבניה והמשכנו לעבוד כרגיל כשברקע כל הזמן, עד היום, נמצאים הבידודים. הבידודים מפריעים מאוד לניהול השוטף של המשרד, וכדי לעמוד בהתחייבויות שלנו אני מוצאת את עצמי עובדת גם 24/7, אני חושבת שהמדינה צריכה למצוא דרך אחרת להתנהלות של בידודי הילדים, כך שהורים יוכלו להמשיך לעבוד ולהתפרנס. בנוסף, הידיעה הזו שאם אני אכנס לבידוד או שאני אהיה חולה לא תהיה לי רשת תמיכה היא מלחיצה מאוד. אני בתור עצמאית לא זכאית לחל"ת, אין לי ימי מחלה. המעסיקים במדינת ישראל הם אלו שמניעים את הכלכלה שלה אך אין להם רשת ביטחון, וזה עוד יותר בולט בתקופת הקורונה. אני מקווה שהממשלה ובעיקר נבחרי הציבור ישמעו את הקול שלנו ויפעלו לטובתנו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il