ג'נסל גייסה מהמוסדיים 113 מיליון שקל; הראל הפכה לבעלת עניין

חברת האנרגיה הירוקה גייסה 113 מיליון שקל מקבוצת הראל, מגדל ביטוח, מיטב דש ומשקיעים נוספים בהנפקה פרטית של מניות • הראל השקיעה כ-60 מיליון שקל, מגדל ביטוח הגדילה החזקתה בחברה

רמי רשף. מנכ''ל ומייסד ג'נסל / צילום: איל יצהר
רמי רשף. מנכ''ל ומייסד ג'נסל / צילום: איל יצהר

חברת ג'נסל , המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן, עדכנה כי השלימה מהלך גיוס הון בהיקף של כ-113 מיליון שקל שייתמוך בהרחבת פעילותה.

הגיוס בוצע באמצעות הנפקה פרטית של מניות, המהוות כ-10.4% מהון החברה (בדילול מלא), בשער של 9.4 שקלים למניה, בדומה למחיר הסגירה של ג'נסל אתמול. מספר גופים מוסדיים השתתפו בגיוס, ובהם קבוצת הראל  שהופכת בעקבות ההנפקה לבעלת עניין בחברה, מגדל ביטוח ומיטב דש שמגדילים את חלקם בחברה, וכן לגופי השקעה נוספים.

קבוצת הראל ביטוח השקיעה במסגרת ההנפקה כ-60 מיליון שקל, ולאחר השקעתה הגדילה את החזקתה לכ-6.9% ממניות ג'נסל, ותהפוך לבעלת עניין בחברה. מגדל, בעלת עניין קיימת בחברה, השתתפה בהנפקה בהיקף כספי של כ-30 מיליון שקל, ובעקבות זאת יגדל שיעור החזקותיה בחברה לכ-8.9%. בנוסף. מיטב דש השתתפו בהנפקה בהיקף של כ-16.5 מיליון שקל והגדילו את החזקתם בחברה לכ-2.7%, וכן בהנפקה השתתפו גופים נוספים. את העסקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

לפי הודעת החברה, גיוס ההון יתמוך בין השאר בהאצת הפעילות בתחום פיתוח "דלק העתיד", האמוניה הירוקה, במסגרת שיתוף הפעולה עם TDK היפנית.

חברת ג'נסל הוקמה בשנת 2011 ומציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק.  היא נסחרת בבורסה התל אביבית בשווי שוק של 900 מיליון שקל, כשאת שנת 2021 סיימה עם תשואה שלילית של 34%. ב-12 החודשים האחרונים איבדה קרוב ל-50% מערכה. בשעה זו המניה מגיבה בעלייה של 3.5%.

מנכ"ל ומייסד החברה רמי רשף מסר כי "הגיוס יתמוך בהאצת פעילותינו בתחום האמוניה הירוקה, יאפשר לנו בהעמקה של שיתוף הפעולה האסטרטגי עם דויטשה טלקום בשוק התקשורת הגלובלי, ולקדם את הפעילות גם בתחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים. אנו רואים את שנת 2022 כשנת ההבשלה המסחרית שלנו, במהלכה נתחיל לקטוף את הפירות בהמשך לצעדים אלה".