חברת תעופה ברזילאית תטמיע את המערכות של Fetcherr הישראלית

פטשר הוקמה בשנת 2019 ע"די רועי כהן, היא מעסיקה כ-28 עובדים, ומשרדיה ממוקמים בנתניה • החברה פיתחה מערכת לחיזוי ביקושים ויצירת תמחור רציף במערכות של חברות תעופה • אירועים ומינויים

רועי כהן, ממייסדי פטשר / צילום: איל יצהר
רועי כהן, ממייסדי פטשר / צילום: איל יצהר

הסטארט-אפ הישראלי Fetcherr.io, שפיתח מערכת לחיזוי ביקושים ויצירת תמחור רציף במערכות של חברות תעופה, יטמיע אותה במערכות חברת התעופה הברזילאית Azul. ההסכם בין שני הצדדים תקף לעשר שנים, והיקף המהלך מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

המערכת של פטשר מתבססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שדרכן שואב האלגוריתם תמחור הנסמך על נתוני השוק ברגע נתון, לרבות בעת מגפת הקורונה שטלטלה את הענף. לחברה מספר הסכמים עם חברות תעופה באירופה ובארה"ב.

אזול איירליינס, אשר נוסדה ב-2008 על ידי דיוויד נילמן (שייסד גם את חברת התעופה האמריקאית JetBlue), היא מהחברות הצומחות בברזיל. שוויה מוערך ב-1.4 מיליארד דולר, ואת 2021 היא סיימה בראש רשימת חברות התעופה של המדינה במונחים של הכנסות פר לקוח לקילומטר טיסה (RPK). החברה מחזיקה ב-34% מהשוק בברזיל, והצי שלה כולל כ-180 מטוסים. ב-2021 היא הטיסה כ-22 מיליון נוסעים לכ-130 יעדים.

פטשר הוקמה בשנת 2019 על ידי רועי כהן, היא מעסיקה כ-28 עובדים, ומשרדיה ממוקמים בנתניה. עד היום גייסה החברה 7 מיליון דולר. לדברי כהן, המכהן גם כמנכ"ל, החברה מצויה בעיצומם של משאים ומתנים עם חברות תעופה נוספות. "נגיף הקורונה יצר מציאות שבה המודלים המיושנים לחיזוי ביקושים ומערכות התמחור הקיימות בשווקי התעופה והתיירות הפכו ללא רלוונטיות, מאחר והן מבוססות בעיקר על שימוש במידע היסטורי.

"במציאות של היום, התמחור צריך לכלול ביקוש בזמן אמת, תוך שכלול התנהגות צרכנים והמתחרים, במטרה לייצר עבור חברות התעופה ערך מוסף של רווחיות גבוהה יותר וחיסכון בתהליכי העבודה".

מיכל רז-חיימוביץ'

באלמה מכפילים את הבונוס

מנכ"ל אלמה, ליאור דיין, מכפיל את הבונוס השנתי ל-670 העובדים לאחר שהחברה סיימה את 2021 כשנת שיא בפעילות, עם זינוק במכירות וצבר הזמנות עתידיות הגדול ביותר בתולדותיה. אלמה, הפועלת מפארק העסקים החכם של קיסריה, היא מהיצרניות המובילה בעולם למיכשור מתקדם לטיפולי אסתטיקה רפואית ואיכות חיים.

עו"ד עודד חן מתרחב לחיפה

פירמת משרד עו"ד עודד חן פותחת סניף בחיפה בהשקעה של כחצי מיליון שקל. הסניף יתמחה בתחומי חדלות פירעון, פשיטות רגל ופתיחת תיקי חובות, ינוהל על ידי עו"ד אסף מנחם, ויעסיק כ-8 עורכי דין.

לפי נתוני המשרד, בשנת 2021 נרשם שיא בפתיחת תיקי מחיקת חובות, בהיקף של כ-12 מיליארד שקל. נפתחו כ-24 אלף תיקי חובות, מתוכם כ-9,900 בקשות לפשיטת רגל של יחידים וחברות. להערכת המשרד, כ-60% מתיקי החובות הגיעו להסדרי תשלום, תוך מחיקת כ-70% משווי החובות.

עו''ד עודד חן / צילום: יח''צ
 עו''ד עודד חן / צילום: יח''צ

קטגוריות העסקים הבולטות ביותר שהגיעו לחדלות פירעון ופשיטות רגל בשנתיים אחרונות, כלומר בתקופת משבר הקורונה, הן בתי קפה ומסעדות, חנויות אופנה והנעלה, משרדי יועצים וסוכני נסיעות, ועסקי תיירות. לדברי עו"ד חן, יותר מ-50% מהעסקים שהגיעו לחדלות פירעון פועלים פחות משלוש שנים.

מצנח הזהב

מני אקוניס, 43, מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת נגב לאחר שבשנתיים האחרונות כיהן כמשנה למנכ"ל. קודם לכן כיהן אקוניס כסמנכ"ל כספים בהוט מובייל, סמנכ"ל תפעול בקבוצת קווינקו וסניור מנג'ר ב-EY.

מני אקוניס, מנכ״ל קבוצת נגב / צילום: סיון פרג'
 מני אקוניס, מנכ״ל קבוצת נגב / צילום: סיון פרג'

רמי ביטנסקי מונה למנכ"ל חברת הבלוקים איטונג. קודם לכן ניהל את ארקל אוטומוטיב ואת נילית ישראל, וכן הקים וניהל את הפעילות העסקית של נילית בסין ובברזיל.

רמי ביטנסקי מנכ''ל איטונג / צילום: יח''צ
 רמי ביטנסקי מנכ''ל איטונג / צילום: יח''צ

ענת אטלס, 43, תכהן כמנהלת חטיבת אסטרטגיה ופיתוח עסקי במגדל ביטוח, ותחליף בתפקיד את ערן צימרמן. עד לאחרונה שימשה כסמנכ"לית בכירה בהראל חברה לביטוח.

ענת אטלס, מנהלת חטיבת אסטרטגיה ופיתוח עסקי במגדל / צילום: ניקי וסטפהל
 ענת אטלס, מנהלת חטיבת אסטרטגיה ופיתוח עסקי במגדל / צילום: ניקי וסטפהל

גל אביב ינהל את פעילות Digital Turbine בישראל, ובמקביל יכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות הפרסום של הקבוצה העולמית. קודם לכן כיהן אביב כמנהל טכנולוגיות ראשי של חברת האד-טק Fyber, שדיגיטל טורביין רכשה לפני כשנה תמורת כ-600 מיליון דולר.

גל אביב / צילום: טל שחר
 גל אביב / צילום: טל שחר

חברת Fyber היא האחרונה והגדולה בסדרת רכישות שביצעה דיגיטל טורביין בשנה החולפת, בהיקף מצטבר של יותר ממיליארד דולר- ושכללה גם את AdColony ואת הסטארט-אפ הישראלי Appreciate. החברה מעסיקה כאלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם 140 בישראל.

עמיר נוריאל, 48, מונה למנהל מערכות המידע של קבוצת הביטוח הדיגיטלית ווישור גלובלטק.

עמיר נוריאל מנמ''ר ווישור / צילום: אומרי דלאל
 עמיר נוריאל מנמ''ר ווישור / צילום: אומרי דלאל

טל ארבלי, 36, שותף מייסד של חברת יזמות הקנאביס "אסיף 420", מונה למנכ"ל החברה באופן קבוע.

לירן לוי מונה למנהל תחום התחבורה הציבורית של קבוצת Y-tech, המתמחה בניתוח, אפיון, בנייה ויישום פתרונות מחשוב ו-IT מתקדמים. קודם לכן שימש במגוון תפקידים בצוות ה-IT של חברת דן.

עופר משבך מונה לסמנכ"ל הצלחת לקוח בחברת סלברייט, המתמחה בתחום החקירות הדיגיטליות.

חדשות טובות

האקריו תורמים לילדי קריית ביאליק. חברת HackerU, המתמחה בהכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק והדיגיטל, תרמה עשרות מחשבים וציוד נלווה ל"טופ טניס", מרכז בקריית ביאליק המשלב פעילויות יומיות לילדים ונוער ממשפחות קשות יום.

גראבהאב למען נשים החוזרות למעגל העבודה. ענקית משלוחי המזון האמריקאית גראבהאב משתפת פעולה עם עמותת "המכללה", בית ספר חברתי למען נשים החוזרות למעגל העבודה: השתיים מפעילות תוכנית מיוחדת, שבמסגרתה עובדות Grubhub לימדו את נשות בית הספר קורס יישומי מחשב מתקדמים במשך 10 שבועות.

עמותת "המכללה" בונה ומפעילה הכשרות מקצועיות במגוון תחומים, ומציעה מרחב לימודי בטוח ונגיש המותאם לכל אישה שמגדירה את עצמה כמי שיוצאת ממעגל הזנות ואלימות, ללא הבדל גזע ודת.

שרית בן עמי ושירה יעקב / צילום: באדיבות GRUBHUB
 שרית בן עמי ושירה יעקב / צילום: באדיבות GRUBHUB

מרכז הפיתוח של Grubhub בישראל הוקם בשנת 2018, לאחר רכישת הסטארט-אפ Tapingo, שפיתח אפליקציה המאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל באיסוף עצמי בקמפוסים בארה"ב. כיום, בעזרת טכנולוגיית הענן המפותחת בארץ, יכולות Grubhub מאפשרות להזמין גם בבתי מלון, ריזורטים ואצטדיונים. את מרכז הפיתוח בישראל מנהל טמיר קליין, ומועסקים בו מעל ל-50 עובדים.