מזרחי טפחות יאפשר דחיית הלוואות והקטנת החזרי משכנתה בשל המצב

על רקע גל האומיקרון, בנק מזרחי טפחות פרסם מתווה מיוחד לדחיית הלוואות ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים • יאפשר גם הקטנה של עד 50% בהחזר המשכנתאות החודשי

משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני
משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני

בנק מזרחי טפחות יצא במתווה מיוחד לדחיית הלוואות בשל גל האומיקרון ומכת הבידודים, שפוגעת מהותית הן במשקי הבית והן בעסקים. הבנק הודיע שבשל כך יאפשר לדחות הלוואות וכן להקטין את החזרי המשכנתה.

במסגרת המתווה, לקוחות עם משכנתה בבנק יוכלו להקטין, על-פי בחירתם, את ההחזר החודשי שלהם ב-25% או ב-50% לתקופה של עד 12 חודשים. גם האופן שבו יחזירו את החלק מההחזר החודשי שלא שילמו בתקופת ההפחתה, נתון לבחירתם: או שהסכום שהצטבר ייפרס לאורך יתרת תקופת ההלוואה המקורית, או שתקופת ההלוואה תוארך להם, בהתאם לתקופה שבה שילמו החזרים מופחתים. בבנק מציינים שההליך יכול להתבצע עצמאית באתר הבנק.

באשר להלוואות, הבנק יאפשר ללקוחות לדחות את תשלומי הקרן של ההלוואה לתקופה של עד 6 חודשים, או לחילופין להאריך את תקופת ההלוואה עד לתקופה של 36 חודשים, באותה ריבית שבה ניתנה ההלוואה מלכתחילה.

המתווה מתייחס גם להלוואות של עסקים קטנים, כשהבנק יאפשר להם דחייה של קרן ההלוואה לתקופה של עד 12 חודשים.

בבנק מציינים שבכל המקרים שבהם תתבצע דחייה או פריסת ההלוואה לא תיגבה עמלה בגין הפעולה ולא יהיה שינוי בריבית ההלוואה.

לדברי ישראל אנגל, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית במזרחי טפחות, למרות שאין מתווה מחייב של בנק ישראל, הבנק החליט לצאת למהלך באופן וולנטרי מתוך רצון לעמוד לצד הלקוחות בתקופה לא פשוטה זו. "זמן קצר לאחר שפרצה מגפת הקורונה, ברבעון השני של 2020, יצאנו ביוזמה של דחיית הלוואות ללקוחות, שמאוחר יותר התחברה עם המתווה של בנק ישראל. המסקנה מהניסיון הזה היא חד משמעית: לקוחות רבים נעזרו באפשרות הזו כדי לצלוח את החודשים הבעייתיים, ומיד אחר כך חזרו לפעילות כלכלית רגילה, ובמקביל לתשלום מלא של ההלוואות".