הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בת"א: קבלת פנים חמה לבית בכפר, בית ההשקעות מור זינק

לאחר שנסחרו ביציבות יחסית, מרבית המדדים בבורסה סיימו את היום בעליות • רשת הדיור המוגן בית בכפר זינקה ב-15% ביומה הראשון • מדדי הביומד והנפט איבדו גובה, מדד הבנקים ננעל ללא שינוי • מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

לאחר שלאורך היום נסחרו המדדים ללא שינויים מהותיים, הבורסה ננעלה בעליות קלות שנרשמו לאחר הפתיחה הירוקה בבורסות ניו יורק. ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 90 הוסיף 0.7% ות"א 125 עלה ב-0.4%. מדד הבנקים ננעל ביציבות, מדדי הביומד והנפט איבדו גובה. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.57 מיליארד שקל.

רשת הדיור המוגן בית בכפר זכתה לקבלת פנים חמה בבורסה וזינקה בכ-18% ביומה הראשון, וסיימה אותו בשווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל. טופ גאם  קפצה 11%, טונדו סמארט  התקדמה 10%. גם אפריקה מגורים  ובית ההשקעות מור בלטו בראש הטבלאות עם עליות של קרוב ל-7%. אזורים  הוסיפה 6.3%.

מנגד, ירידות חדות נרשמו במניית פננטפארק , פלוריסטם , חד, אינטליקנה, טוגדר , וב.יאיר , שזינקה אתמול ביותר מ-35%.

16:40

הפתיחה החיובית בוול סטריט מספקת רוח גבית לבורסה המקומית והמדדים עולים בכ-0.1% בשעה זו. מדד הבנקים יורד בכ-0.2%, מדד הנפט נחתך ב-1.1%. מנגד, מדד תשתיות האנרגיה קופץ בכ-1%. מחזור המסחר מסתכם ב-2 מיליארד שקל.

רשת הדיור המוגן בית בכפר  מזנקת ב-15% ביומה הראשון בבורסה, לאחר שגייסה השבוע 255 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף). עוד עליות בולטות רושמות טופ גאם, אפולו, תיגבור, אייסקיור  (שמזנקת גם בארה"ב) ומאסיבית.

מור השקעות  מזנק בקרוב ל-6% במחזור מסחר עצום. היום פורסמה טיוטת תשקיף של מור קופות גמל, החברה הבת של בית ההשקעות, לקראת הנפקה שמתוכננת להתבצע בשווי של 600 מיליון שקל, לפני הכסף. מדובר בשני שלישים משווי השוק של בית ההשקעה כולו, הגם שפעילות הגמל מהווה פחות ממחצית הכספים המנוהלים בו (כ-30 מתוך 66 מיליארד שקל), כאשר היתרה היא בניהול קרנות נאמנות ותיקי השקעות.

15:00

מדדי ת"א 35 ות"א 90 שומרים על יציבות. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.55 מיליארד שקל.

המו"מ בין חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ , שבשליטת רוני צארום, לבין המיליארד טדי שגיא, הופסק. בדיווח לבורסה מסרה אספן כי "המשא ומתן שהתקיים בין החברה לבין קבוצת שגיא, כמשמעותה בדוחות הקודמים, לא הבשיל לכדי הסכם מחייב מפאת פערים מסחריים".

13:05

שינוי כיוון בבורסה. מדד ת"א 35 עבר לעלייה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 רושם עלייה דומה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.13 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות אייסקיור מדיקל  שמזנקת ב-8%, אפולו פאוור  עם עלייה של 6.4% ואינטר קופצת בכ-7%. 

חברת תיגי  עדכנה כי התקשרה עם תאגידים זרים הנמנים על קבוצה בעלת פעילות גלובאלית שמרכזה באסיה הפועלת, בין היתר, באנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית במזכר הבנות שאינו מחייב לקביעת קווים מנחים לשיתוף פעולה עתידי. המזכר נחתם לאחר בחינה של שני קולטים שהחברה סיפקה לקבוצה האסיאתית בשנת 2021. בהתאם למזכר, החברה תספק לקבוצה האסיאתית קולטים נוספים ברבעון הראשון של שנת 2022 במטרה לבצע פרויקט משותף ראשון, אשר יבוצע בהובלה של הקבוצה האסיאתית, ויתבסס על קולטים ותמיכה טכנית של החברה. במידה ושיתוף הפעולה יצלח, בכוונת הצדדים לנהל משא ומתן לצורך התקשרות בהסכם מחייב לצורך אספקה משותפת של מערכות חום מסחריות ותעשייתיות. היקף ההזמנות לקולטים לפרוייקט המשותף הראשון אינו מהותי מבחינה כספית.

ווישור גלובלטק  דיווחה היום על מהלך אסטרטגי חשוב של החברה הבת ווישור חברה לביטוח . החברה מעדכנת, כי החברה הבת, חתמה על הסכמי התקשרות רב-שנתיים עם מבטח המשנה המוביל שלה Munich Re , שהינו ממבטחי המשנה הגדולים בעולם, אשר מלווה את ווישור ביטוח כבר מתחילת פעילותה. על פי ההסכמים שנחתמו, שבהם היו מעורבים גם New Re Capital Partners , יוגדל שיעור חלקה היחסי של מיוניק רי בפאנל ביטוח המשנה של החברה הבת בענפי הרכב (רכוש וחובה). כמו כן, הוסכם על מימון, בדרך של תשלום מקדמה על חשבון עמלות צפויות לחברה הבת, בסך 22.5 מיליון שקל, לתקופה של 3 שנים, מימון שיישא ריבית קבועה בשיעור של 0.65% לשנה.

11:00

מגמה שלילית בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.3% ומדד ת"א 90 רושם ירידה של 0.4%. 

ירידות בולטות רושמות אופקו, קמטק , נובה, סלקום, לייבפרסון , פרטנר ואלביט מערכות.

חברת אלמור  דיווחה כי תבצע עבודות קבלנות בפרויקט קריית התקשוב הטכנולוגית של צה"ל בתמורה לכ-113 מיליון שקל. העבודות ייעשו כחלק מהסכם קבלנות משנה שעליו תחתום אלמור עם קדמת הנגב תקשוב, המשמשת כקבלן ההקמה בפרויקט. העבודות יימשכו עד ל-28 חודשים.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדדי ת"א 35 ות"א 90 שומרים על יציבות.

עליות בולטות רושמות טבע, קבוצת דלק , אורמת, פוקס  וג'נסל 

חברת נאייקס  מעדכנת, כי התקשרה במזכר הבנות מחייב לרכישת חברת און טראק (OTI) הישראלית, וזאת תמורת סכום של כ-4.5 מיליון דולר. און טראק עוסקת בעיקר בפיתוח ושיווק של טכנולוגיות ופתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאוישות, ולהערכת נאייקס רכישתה תתמוך, בין היתר, בהאצת כניסתה של נאייקס לשווקים גיאוגרפים אסטרטגיים שבהם נוכחותה של נאייקס אינה גבוהה. און טראק סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2021 עם הכנסות של 10.7 מיליון דולר.

08:50

בשוק המט"ח, השקל ממשיך לאבד גובה הבוקר. הדולר מתחזק בכ-0.4% ונסחר סביב 3.137 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.5% ונסחר סביב 3.56 שקלים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול נרשמה נעילה שלילית בבורסה, בסיומו של יום תנודתי. מדד ת"א 35 רשם ירידה של 0.65%, מדד ת"א 90 ירד בכ-0.4%, ומנגד מדד הבנקים טיפס בכ-1% ומדד הנפט והגז עלה בעוד 1.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.45 מיליארד שקל. 

2. ירידות בוול סטריט

בוול סטריט ננעל אמש יום המסחר בירידות, בסיומו של יום מסחר הפכפך. בשעה האחרונה החריפו הירידות ובסיום נסוגו מדדי המניות המובילים ב-1%-1.15%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.84% וכעת היא עולה לכ-1.86%.

3. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  עם פער חיובי של 1.1% ואורמת  עם 3% ומנגד נובה  עם פער שלילי של כ-5% וטאואר 2.1% כך שהן צפויות לרדת הבוקר.

4. עליות באסיה ובחוזים

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות, לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת הריבית על הלוואות לשנה ב-0.1% והפחתת ריבית על הלוואות ל-5 שנים ב-5 נקודות בסיס. ביפן מדד ניקיי מטפס ב-1.4% ובהונג קונג מזנק מדד ההאנג סנג ב-2.6%. בורסת שנחאי רושמת עלייה קלה.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

5. הנפט מתייצב, הזהב בירידה קלה

לאחר עליות חדות בימים האחרונים, החוזים על הנפט נסחרים ביציבות. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ברמה של 88.3 דולר לחבית, רמת המחיר הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. 

הזהב רושם ירידה קלה ל-1,840 דולר לאונקיה, לאחר עלייה חדה אתמול.