אאוטבריין וטאבולה ברשימה: נידהאם חותך מחירי היעד למניות האדטק ביותר מ-20%

בנק ההשקעות מונה בין הגורמים שמכבידים על החברות את הקושי לשחזר את נתוני הצמיחה של השנה שעברה, המחסור בשבבים, קשיי שרשרת האספקה והשפעת האומיקרון על הוצאות הפרסום

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

בנק ההשקעות Needham חותך את מחירי היעד לשורה של מניות מתחומי האדטק (טכנולוגיות פרסום אונליין) והסטרימינג, ביניהן גם ישראליות: טרמור, טאבולה ואאוטבריין. לעומת זאת, שתי מניות ישראליות אחרות שהוזכרו בסקירות קודמות של אנליסטית הבנק לא נכללות ברשימת המניות שמחירי היעד שלהן יורדים כעת - פריון ואינוביד.

האנליסטית לורה מרטין מנידהאם מציינת כי ישנה ירידה דרמטית במכפילים של מניות האדטק והסטרימינג במהלך 2021, ולמרות שהיא העלתה בשנה שעברה את תחזיותיה להכנסות החברות האלה ב-20% בממוצע, המחירים שלהן נפלו ב-30% בממוצע באותה שנה למרות עלייה של 27% במדד S&P 500.

בין הגורמים שמקשים על החברות הללו היא מציינת את הקושי לשחזר את נתוני הצמיחה של השנה שעברה, המחסור בשבבים שמאט את התאוששות תקציבי הפרסום של תעשיית הרכב, קשיי שרשרת האספקה שפוגעים בצמיחה של מפרסמי ריטייל גדולים, וכן העובדה שהאומיקרון מאט את הוצאות הפרסום על תיירות, אירוח ובידור.

כל הגורמים הללו הם לדבריה מחזוריים וזמניים, אך לכך מוסיפה האנליסטית את עליית הריביות הצפויה ב-2022, שהיא לדבריה שינוי מבני. הסיבה לכך היא שבחברות שיש להן חוב, עליית הריבית תגדיל את ההוצאות הפיננסיות ותקטין את הרווח למניה והתזרים החופשי. סיבה נוספת היא שיעור ההיוון שמשתנה ומשנה את הערכות השווי לחברות הללו.

מחירי היעד דומים למחירי שלוש המניות בהנפקות  

בנידהאם מפחיתים את מחיר היעד של טרמור, שמוביל הישראלי עופר דרוקר, ב-29% ל-20 דולר, את מחיר היעד של טאבולה  ב-23% ל-10 דולר ואת מחיר היעד של אאוטבריין ב-20% ל-20 דולר. טרמור מספקת זירת מסחר למפרסמים, בעוד טאבולה (שמוביל אדם סינגולדה) ואאוטבריין (ירון גלאי ודוד קוסטמן) עוסקות בהמלצות תוכן לגולשים. למעשה שלושת מחירי היעד דומים למחירי שלוש המניות בהנפקות או מיזוגים שביצעו ל-SPAC בשנה שעברה, ללא אפסייד לאותן עסקאות.

עם זאת, בשלושת המקרים מדובר על מחירי יעד שגבוהים ממחירי המניות בשוק: טרמור נסחרת כיום בכ-13.6 דולר, טאבולה ב-5.6 דולר ואאוטבריין בכ-13 דולר. המלצת נידהאם על שלוש המניות נותרת "קנייה" (נזכיר כי רק לאחרונה בחרה נידהאם במניית אאוטבריין כמניה הנבחרת שלה בתעשייה ל-2022).

עדיין מתלהבים מאאוטבריין וממליצים על השלוש

טרמור הונפקה בוול סטריט בשנה שעברה לאחר שכבר נסחרה קודם לכן בבורסה בלונדון. אאוטבריין הונפקה גם היא בוול סטריט, ואילו המתחרה שלה טאבולה הפכה לחברה ציבורית במסגרת מיזוג עם חברת SPAC. שלוש המניות רושמות תשואות שליליות מאז, בדומה לרוב חברות הטכנולוגיה הישראליות שהצטרפו לוול סטריט במהלך 2021.

בהמלצה על טרמור נכתב כי בנידהאם מעריכים שהסגמנטים הצומחים ביותר בתעשיית האדטק יהיו הטלוויזיות החכמות והווידיאו, דבר שיסייע לטרמור לעקוף את תחזיות הקונצנזוס ולצמוח מהר יותר מחברות אחרות בתעשייה. על טאבולה נכתב כי היא ממשיכה להוסיף לקוחות חדשים וקהל צופים חדש, ומתרחבת לעוד ורטיקלים. בנוגע לאאוטבריין, נידהאם חוזרים על הערכתם מלפני מספר שבועות כשבחרו בה כמניה הנבחרת שלהם, לפיה אאוטבריין תוכל להמיר 70% מה-EBITDA שלה לתזרים חופשי ולהצמיח אותו ב-20% בשנה.

במקביל, מחירי יעד של מניות אחרות (לא ישראליות) בתעשייה יורדים בשיעור חד יותר, כשהאנליסטית מפחיתה למשל את מחיר היעד של מניית CuriosityStream ב-76%, את מחיר היעד של FuboTV ב-75% ואת זה של Magnite ב-64%.

***גילוי מלא: לגלובס יש מערכת יחסים מסחרית עם טאבולה