אספן גרופ רוכשת מקרן ריאליטי מתחם בפתח תקווה תמורת כ-126 מיליון שקל

קרן ריאליטי מוכרת לאספן גרופ חטיבת קרקע של כ-15 דונם באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה • בקרקע קיים פוטנציאל השבחה באמצעות הגדלת זכויות הבנייה לכ-600%

המתחם הלוגיסטי בפתח תקווה / צילום: צחי קיבנשטיין
המתחם הלוגיסטי בפתח תקווה / צילום: צחי קיבנשטיין

קרן ריאליטי חתמה על הסכם למכירת חטיבת קרקע של כ-15 דונם לאספן גרופ באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה. היקף העסקה עומד על כ-126 מיליון שקל, שעליהם יתווספו כ-14 מיליון שקל המותנים בהסדרים עתידיים שונים. על הקרקע ישנן כ-35 אלף מ"ר זכויות בנייה מאושרות בלתי מנוצלות.

הזכויות הקיימות על הקרקע מאפשרות מגוון של שימושים, בין היתר, תעשייה, אחסנה, תעסוקה ומסחר. כמו כן, קיים פוטנציאל השבחה נוסף לקרקע באמצעות הגדלת זכויות הבנייה לכ-600%, וזאת בהתאם לתוכנית המתאר המקודמת באזור התעשייה קרית אריה.

אספן גרופ ציינה בדיווח הבורסאי כי "התמורה תשולם למוכר בשני תשלומים 18 מיליון שקל במועד חתימת ההסכם והיתרה בסך של 108 מיליון שקל תשולם ביום 1 במאי 2022 במועד מסירת החזקה. כמוכן, צוין ש"תשלום התמורה ימומן בשלב זה ממקורותיה העצמיים של החברה ובהמשך בכוונת החברה לפעול לקבלת מימון ממוסד בנקאי" .

זוגלובק היא השוכרת העיקרית הכנס

ריאליטי היא קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן, שבראשה עומדים מיכאל ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן. הקרן רכשה את הנכס בדצמבר 2019 ממשפחת שטראוס במסגרת עסקה שנאמדה בכ-100 מיליון שקל עבור קרקע של 17.5 דונם. השוכרת העיקרית של הקרקע היא חברת זוגלובק שמשתמשת בה כמרכז לוגיסטי לקירור והפצה, ולאחרונה האריכה את חוזה השכירות לתקופה של 10 שנים נוספות כחלק מתהליך ההשבחה.

בנוסף קידמה ריאליטי, בשיתוף פעולה עם שוכר קצה, תכנון של מבנה משרדים נוסף בשטח 8,000 מ"ר בחלקה הדרומי של הקרקע, המשלב משרדים, כ-50 חניות ושטחי אחסנה. יצויין גם שזהו הנכס השני שקרן ריאליטי מוכרת בפתח תקווה במהלך השנה האחרונה. בחודש יוני, הקרן מכרה את נכס כיכר התרבות בעיר לחברת צים בהרי.

אספן גרופ פועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים משרדים, שירותים, מסחר, מבני תעשייה ולוגיסטיקה בעיקר בישראל ובהולנד.

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי מסר כי "המתחם הלוגיסטי בקריית אריה הוא אחד הנכסים הראשונים שרכשה הקרן הרביעית של קבוצת ריאליטי והנכס השני של הקבוצה בפתח תקווה. הפרויקט הנו למתחם לוגיסטיקה ומסחר הנו משמעותי ביותר וממוקם בצומת מרכזי באזור התעסוקה קריית אריה. את פיתוח המתחם מקדמת הקרן בשיתוף פעולה מלא עם העירייה ותרומתו העירונית משמעותית ביותר".

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ מסרה בתגובה: "העסקה הנוכחית ממשיכה את האסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה של אספן בישראל בשוק המשרדים והלוגיסטיקה. מדובר בחטיבת קרקע מאוד משמעותית בפתח תקווה הכוללת נכס לוגיסטי המושכר לזוגלובק וכן זכויות בנייה מאושרות שיאפשרו פוטנציאל השבחה משמעותי והקמת פרויקט עירוב שימושים, במיקום הנהנה מביקושים גבוהים".