קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2022, ההתאוששות בסין נחלשת

התחזית המעודכנת היא לצמיחה של 4.4% בתמ"ג העולמי, ירידה של 0.5% בהשוואה לתחזית הקודמת • בקרן צופים האטה בצמיחה בשתי הכלכלות הגדולות בעולם, ארה"ב וסין

קריסטלינה גאורגייבה, יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית / צילום: Associated Press, Jens Meyer
קריסטלינה גאורגייבה, יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית / צילום: Associated Press, Jens Meyer

קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2022. ברקע, המשך התפשטות הקורונה, שיבושים בשרשראות האספקה והגידול באינפלציה מעיקים על ההתאוששות הכלכלית. בתחזית שפורסמה היום (ג') מעריכים כלכלני הקרן כי הגידול בתוצר העולמי יירד בחדות מ-5.9% ב-2021 ל-4.4% ב-2022. מדובר בירידה של 0.5% ביחס להערכה הקודמת שפורסמה באוקטובר.

"הכלכלה העולמית נכנסת ל-2022 בעמדה חלשה יותר מכפי שהיה צפוי", נכתב בדוח, שהדגיש הפתעות לרעה מאז התחזית הקודמת, כגון הופעת וריאנט אומיקרון והתנודתיות בשוק שבאה בעקבות כך.

התחזית המעודכנת צופה האטה בצמיחה בכלכלות הגדולות בעולם, ארה"ב וסין. בארה"ב התמ"ג צפוי לצמוח השנה ב-4%, 1.2% פחות מהתחזית האחרונה. בסין צופים בקרן כי התמ"ג יצמח ב-4.8%, 0.8% פחות מהתחזית הקודמת. התפשטות הקורונה והעליות באינפלציה ובמחירי האנרגיה מעיקים גם על יתר העולם, כשבין הכלכלות הבולטות שיושפעו מכך ציינו בקרן את ברזיל, מקסיקו וקנדה.

עוד ציינו בקרן כי אינפלציה גבוה יותר צפויה להימשך יותר מכפי שהעריכו קודם לכן, אך כי בהמשך השנה צפויה הקלה, "כשחוסר שיווי המשקל היצע-ביקוש יידעך ב-2022 והמדיניות המוניטרית בכלכלות מרכזיות תגיב".

בטווח הארוך יותר, בקרן צופים כי הגידול בתמ"ג העולמי ב-2023 יעמוד על 3.8%, עלייה של 0.2% מהתחזית הקודמת. עם זאת, בקרן מזהירים שההערכה אינה כוללת הופעה של וריאנט חדש של נגיף הקורונה.