השקעה רביעית לכלל במרלו"גים והתעשייה: 85 מיליון שקל עבור פרויקט במבוא כרמל

המגרש בגודל 9 דונם בפארק התעשייה מבוא כרמל, עליו ייבנה מבנה לשימושי לוגיסטיקה ותעשייה, נרכש מ-י.ש. שמיר וגרופית שיקבלו את התשלום בהתאם להתקדמות הפרויקט • בסך הכל, השקעות כלל בענף הלוגיסטיקה והתעשייה בישראל נאמדות בכ-400 מיליון שקל

המרלו''ג שיוקם בשטח שרכשה כלל ביטוח ופיננסים בפארק התעשייה מבוא כרמל / הדמיה: יח''צ
המרלו''ג שיוקם בשטח שרכשה כלל ביטוח ופיננסים בפארק התעשייה מבוא כרמל / הדמיה: יח''צ

כלל ביטוח ופיננסים רכשה מגרש בשטח 9 דונם בפארק התעשייה מבוא כרמל, עליו ייבנה מבנה לשימושי לוגיסטיקה ותעשייה בשטח בנוי של כ-10,000 מ"ר בהשקעה כוללת המוערכת בכ-85 מיליון שקל. המגרש נרכש מהחברות י.ש שמיר ייזום והנדסה בע"מ ומגרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות בע"מ.

מכלל נמסר לגלובס כי "עלות ההשקעה תשולם לפי שלבי הבנייה, כאשר המרלו"ג יבנה ברמת מפרט גבוהה ויכלול שתי קומות בשטח כ-5,000 מ"ר, כל אחת עם אפשרויות חלוקה מגוונות, ובגובה של כ-14 מטר. כמו כן, יכלול הנכס כ-70 מקומות חניה".

כאמור, המגרש מצטרף לשלושת המתחמים הלוגיסטיים והתעשייתיים אותם מחזיקה חברת כלל: החברה מחזיקה ב-16 אלף מ"ר בפארק התעסוקה עמק חפר, נכס בשווי כ-170 מיליון שקל המושכר ברובו לחברת כמיפל. באזור התעשייה הר-טוב כלל מחזיקה 17 אלף מ"ר - נכס בשווי כ-100 מיליון שקל, המושכר לחברת טוטנאור. בראש העין החברה מחזיקה בנכס נוסף בגודל 5,000 מ"ר, בשווי של כ-40 מיליון שקל המושכר כולו לחברות תעשייה. סך כל השקעות החברה בענף הלוגיסטיקה והתעשייה הוא כ-400 מיליון שקל.

פארק תעשייה מבוא כרמל נמצא בתחום השיפוט של מועצה אזורית מגידו, בסמוך לכביש 6, בין מחלף עין תות למחלף אליקים. הפארק, בשטח כולל של כ-550 דונם, נמצא בשלבי בניה ואכלוס של מבנים ייעודיים - תעשייה, לוגיסטיקה, אחסנה, מסחר ומשרדים. בין החברות הפועלות בפארק כיום יש את חברות DHL, HUNTER וחברת התרופות אוניפארם.

קבוצת שמיר הנדסה, בבעלותם וניהולם של משה שרשוב ויוסי רודה, היא חברת בנייה המתמחה בהקמת פרויקטים עבור חברות ישראליות ותאגידים בינלאומיים ברחבי הארץ. בין היתר, החברה פועלת בתחום המרכזים הלוגיסטיים, מבני תעשייה, מרכזים מסחריים ומבני משרדים. חברת גרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות בע"מ היא חברת ייזום ובנייה בבעלות עמיר רחלבסקי, המתמקדת בבנייה למגורים.

יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים מסר: "עסקה זו מהווה המשך ישיר של יישום אסטרטגיית ההשקעה ארוכת הטווח של החברה, הדוגלת בהגדלת ההשקעה בפרויקטים מניבים, ובכלל זה נכסים לוגיסטיים בישראל ובעולם, המייצרים תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו. ההשקעה בנדל"ן מניב הינה חלק אינטגראלי מפעילות תחום ההשקעות בחברה".

את העסקה הוביל עבור כלל ביטוח פיננסים רז זלצמן, מנהל נדל"ן ישראל בכנף, זרוע ההשקעות של קבוצת כלל, ועו"ד בועז תבור ועו"ד אדי אסרייב ממשרד פישר ייצגו את כלל. חברות שמיר וגרופית ייוצגו ע"י משרד רון ברנט ושות'.