דוברו לשעבר של נתניהו: "הבנתי שבוואלה אפשר לוודא שהכותרת תהיה כמו שאנחנו מבקשים"

בועז סטמבלר, שהיה דוברו המדיני-ביטחוני של נתניהו, העיד כי ידע שהוא יכול לפנות למנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, כשהוא לא מקבל תשובות מהדרג המקצועי • לסטמבלר הוצגה שיחה עם ישועה שבה ביקש לשנות סיקור של נתניהו, כאשר בסופה כתב לו ישועה: "עוד דקה יורד למטה ומוציאים את המילה כישלון"

בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ
בועז סטמבלר / צילום: לפ''מ

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התחדש הבוקר (ב'), לאחר שהאפשרות לעסקת טיעון מקלה ירדה מהפרק בשלב זה, וראש מערך התקשורת של נתניהו לשעבר, בועז סטמבלר, החל להעיד.

סטמבלר היה עד לאחרונה ראש לשכת הפרסום הממשלתית. בזמן המועדים הרלוונטיים לאישומים, הוא שימש דוברו של ראש הממשלה לשעבר בעניינים מדיניים וביטחוניים.

בעדותו הסביר סטמבלר כי החלוקה בין שלושת הדוברים של נתניהו הייתה שחפץ הוא דובר המשפחה; סטמבלר טיפל בעניינים מדיניים-ביטחוניים; ושי חייק, גם עד התביעה בפרשה, היה הדובר בתחום הפוליטי. הוא עבד צמוד מאוד לנתניהו והעיד כי היה בקשר עם כלי התקשורת, אך חפץ היה זה שעסק בענייני המשפחה ועבד בעיקר מול אתר וואלה.

בעדותו אמר סטמבלר כי הבין שבאתר וואלה "אפשר לשנות כותרות ולדאוג למיקומים ותמונות", וכי הם היו פונים למנכ"ל וואלה דאז אילן ישועה על-מנת לקצר הליכים "ולוודא שהכותרת תהיה כמו שאנחנו מבקשים. הוא הוסיף כי לעתים הוא נעזר בחפץ מול ישועה כדי שיסייע לו, כי ידע שלחפץ יש קשרים טובים עם ישועה.

באשר למעורבותו של שאול אלוביץ', הנאשם גם בפרשה, אמר סטמבלר כי שמע את נתניהו מבקש מהמזכירה להשיג את אלוביץ' כאשר היו פרסומים שלא אהב. התובעת, עו"ד יהודית תירוש, שאלה אם היה לו קשר עם אלוביץ', וסטמבלר השיב כי לא היה לו קשר, והוא לא היה מודע לכך שהודעות שהוא מעביר לישועה עוברות לאלוביץ'. "לא תקין, חריג", כינה את המצב.

בחקירתו הנגדית על-ידי עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של נתניהו, אמר הדובר לשעבר כי הוא דיבר עם ישועה לא יותר מאשר עם מנכ"לים של גופי תקשורת אחרים, אך בהמשך ציין כי "ידעתי שאני יכול לפנות אליו ברגע שאני לא מקבל תשובות מהדרג המקצועי". הוא ציין בהמשך כי כולם פונים לדרגים גבוהים בכלי התקשורת. הוא גם אישר לעו"ד בן-צור כי הסיקור המדיני של נתניהו באתר וואלה היה עוין, וכי יריביו הפוליטיים סוקרו באהדה.

לסטמבלר הוצגה התכתבות עם ישועה מספטמבר 2015, המצוינת בכתב האישום כאחת הדרישות להטיית הסיקור שנענתה. "חג שמח. עלתה אצלכם כתבה ראשית על הכישלון המוחלט של נתניהו והגרעין. עם 'סופרלטיבים' מוגזמים ביותר ולא מדויקים", כתב סטמבלר לישועה, שהשיב: "מטפל".

בהמשך שלח ישועה הודעה נוספת: "עוד דקה יורד למטה ומוציאים את המילה כישלון. תוך שעה יעוף פנימה". בהודעה נוספת עדכן ישועה: "דורדר למטה. הכישלון עף".

שאר ימי הדיונים בוטלו השבוע ביוזמת בית המשפט. המשפט יתחדש ב-7 בפברואר בעדותו של הדובר לשעבר שי חייק. אחריו צפויים להעיד עו"ד דנה נויפלד, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת; ושלמה (מומו) פילבר, עד המדינה שהיה מנהל הקמפיין של נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.