מיזוג בשוק התקשורת: טמרס טלקום רוכשת 25% מ-ITC תמורת 9 מיליון שקל

שתי החברות מתמזגות לקראת השינוי הדרמטי בשוק התקשורת בעקבות ביטול הפיצול בין ספק לתשתית, ועל רקע התמורות בשוק הכבלים התת ימיים • בשבוע שעבר דווח כי טמרס תהיה לקוח העוגן של פרטנר, שתפרוס סיב מטירת הכרמל לכיוון ירדן לגשר אלנבי ומשם לבאר שבע ולאילת

אורי יוגב, יו''ר אלומה / צילום: יונתן בלום
אורי יוגב, יו''ר אלומה / צילום: יונתן בלום

מיזוג נוסף בשוק התקשורת: טמרס טלקום מקבוצת אלומה רוכשת את ספקית האינטרנט לעסקים ITC. בשלב ראשון תרכוש טמרס 25% מהחברה מידי המייסדים גיל נדב, אבשלום אהרוני וניר גיל בתמורה ל-9 מיליון שקל ותמנה שני דירקטורים מתוך חמישה.

בשלב השני של העסקה ובתום שנה, תרכוש טמרס טלקום 51% מהחברה בסכום שאינו ידוע עדיין סופית ותמנה שלושה דירקטורים. החברה פנתה למשרד התקשורת וביקשה אישור לעסקה.

ITC הוקמה ב-2014 כדי לספק פתרונות תקשורת לעסקים. החברה מתמחה באינטרנט לעסקים, והיא מספקת שירותי אינטרנט ותקשורת מתקדמים ללמעלה מ-1,000 עסקים, וכן, לעשרות אלפי משקי בית בישראל. החברה מתמחה באספקת שירותי תקשורת מקצה לקצה, במוצר הדגל "פרימיום נט", המסופק ללקוח בהתאמה אישית.

כזכור, קרן אלומה השלימה את רכישת טמרס טלקום לפני כשנה. החברה עוסקת במתן שירותי תקשורת בישראל ובעולם באמצעות כבל תת ימי מבוסס סיבים אופטיים, שהונח על ידה בין ישראל לקפריסין ובאמצעות שירותי המשך אותם היא רוכשת מספקי תשתיות באירופה. רכישת ITC משלימה עבור טמרס פעילות שהיתה חסרה לה, ובכוונת החברה להרחיב ולהעמיק את שירותיה.

העסקה של טמרס לרכוש את ITC באה במסגרת היערכות לשינויים מהותיים שעומדים להתרחש בשוק התקשורת בעקבות ביטול הפיצול בין ספק לתשתית ומעבר למכירת אינטרנט כמוצר אחוד, מה שיאפשר לבזק ולהוט שהיו מנועות עד כה למכור אינטרנט באופן מלא. ביטול הפיצול יתרחש בסוף מרץ ובמסגרתו גם ספקיות אינטרנט ימכרו אינטרנט כמוצר אחוד במסגרת השוק הסיטונאי החל על בזק והוט.

בשבוע שעבר דווח כי טמרס תהיה לקוח העוגן של פרטנר שתפרוס סיב מטירת הכרמל שם ממוקם מתקן הנחיתה של טמרס, לכיוון ירדן לגשר אלנבי ומשם לבאר שבע ולאילת. טמרס קנתה קיבולת בסיב של פרטנר שבאמצעותו היא מתכוונת להתחבר לרשת כבלים תת ימיים בינלאומית שתעקוף את תעלת סואץ. החיבור של אירופה למזרח הרחוק באמצעות כבלים תת ימיים תופס תאוצה בשנים האחרונות בעקבות המיקום של ישראל כאחד הגשרים למזרח והעניין שמגלות ענקיות בינלאומיות כגון גוגל, אמזון ומיקרוסופט שמקימות כאן דאטה סנטר גדולים מאוד.