"עסק חדש נתקל בקשיים מול הבנקים. לוקח זמן עד שהבנק נותן אמון מבחינת אשראי ומימון"

דנה מידן, בת 37 מרמת השרון • יזמית ומייסדת BABE - אתר סחר מקוון לאופנת הריון • "ניתן לומר שדווקא תקופת הקורונה חיזקה את הביטחון בעסקי האי-קומרס והעניקה את ההזדמנות להוציא את המיזם לפועל" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

דנה מידן, יזמית ומייסדת BABE / צילום: טל עבודי
דנה מידן, יזמית ומייסדת BABE / צילום: טל עבודי

BABE הוא אתר סחר אלקטרוני לאופנת הריון המייבא מותגי הריון אוסטרליים ייחודיים ואיכותיים המציעים גישה מודרנית וחדשנית לאופנת הריון. "הקמתי את BABE במטרה לאפשר לכל אם לעתיד להמשיך ולחגוג את הנשיות שלה, את הסטייל הייחודי שלה ואת מי שהיא, יחד עם הבטן ההריונית המופלאה", אומרת דנה מידן שהקימה את המיזם בפועל בזמן ההריון השני שלה כך שהסיטואציה האישית והעסקית השתלבו זו בזו בצורה אישית ואותנטית מאוד.

מידן מספרת ש"המיזם הוקם בעיצומה של תקופת הקורונה. ניתן לומר שדווקא התקופה הזו חיזקה את הביטחון בעסקי האי-קומרס והעניקה את ההזדמנות להוציא את המיזם לפועל. חוסר הוודאות של אותה התקופה אפף את החודשים הראשונים להקמתה, רבים מהמפגשים והעבודה עם אנשי מקצוע ובתי עסק תואמו בצל הסגרים והריחוק החברתי".
לדבריה, "היות והמותגים שלנו מאוסטרליה, שהייתה בסגר ארוך ומתמשך והעסקים בה נפגעו משמעותית, רובם עבדו מהבית. עובדה זו הקשתה מצד אחד על זמני העבודה והאספקה - משלוחים ולוגיסטיקה לקחו יותר זמן מהרגיל היות בשל העיכובים השונים ביצור ומשלוחים - אך עם זאת הפכה את השותפות שלנו איתם להזדמנות עבור שני הצדדים להגדלת מכירות".

מידן משתפת אותנו בכך ש"ייבוא הפך מורכב יותר גם מבחינת עלויות וגם מבחינת שחרור הסחורות מהנמלים. בנוסף, זמני המשלוח התארכו משמעותית גם כאשר מדובר בטיסות וכך מורכב יותר לעמוד בזמנים מבחינת השלמות של קולקציה וקולקציות חדשות. קשה לעקוף את נושא השיפינג, אלא רק להתמודד עם האתגר. היתרון שלנו הוא שאנחנו חלק מקבוצת השקעות גדולה באוסטרליה הכוללת גם עסקי טקסטיל ומצאנו דרכים ופתרונות יצירתיים לשנע את הסחורות ולייצר קשרים חשובים בזמן קצר עם גורמים רלוונטיים בשרשרת".

"עסק חדש נתקל בקשיים מול הבנקים", אומרת מידן, "לוקח זמן עד שהבנק נותן אמון בעסק מתחיל - מבחינת אשראי ומימון. הדרך ארוכה עד שנבנה אמון מלא וזה מקשה".
"התוכנית העסקית שלנו", היא מספרת, "כללה חנות פיזית בחודש הראשון עם עליית האתר לאוויר, אבל עם מצב הקורונה ועניינים לוגיסטיים החלטנו שזה לא יהיה בשנה הקרובה. עם זאת הרבה נשים מרגישות צורך למדוד ולהכיר את הדגמים מקרוב. מתוך הקשבה ללקוחות ועדי למלא את הצורך הזה כבר בחודש הראשון ארגנו מחדש את השואורום שלנו עם חדר מדידה גדול ומזמין, מקומות ישיבה וכמובן גם כיבוד קל שיהיה מקום נעים ומזמין. לשמחתנו זכינו ללא מעט ביקורים בשואורום מישובים מרוחקים ביותר וגך זכינו להכיר את הלקוחות מקרוב. בעתיד גם נקיים pop up ברחבי הארץ כי אנחנו מבינות כמה חשובה להן החנות הפיזית".

"אנחנו עובדים כל יום על הרחבת ההיצע ללקוחות שלנו והוספת מותגי מטרניטי לאתר", מסכמת מידן, "כמו כן בעתיד יפתחו חנויות פיזיות כדי לאפשר לכל הלקוחות שלנו את מגוון האפשרויות לרכישה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il