המוצר הישראלי שפייסבוק סגרה ומה עומד מאחורי הרכישה שעשתה צ'ק פוינט?

פייסבוק סגרה את רשת ה-WiFi אותה שיווקה למדינות מתפתחות, פרויקט שנוהל מתל אביב • וגם: צ'ק פוינט מחזקת את הצד השמאלי שלה על ידי רכישת סטארט-אפ שמתמחה בזיהוי בעיות אבטחה עוד בשלב כתיבת הקוד • השבוע שהיה בהייטק

השבוע שהיה בהייטק / צילום: Shutterstock, sdecoret
השבוע שהיה בהייטק / צילום: Shutterstock, sdecoret

בשנה החולפת התנהל שוק ההייטק בסוג של מאניה-דיפרסיה. בעוד מניות הטכנולוגיה צללו בוול סטריט, הסטארט-אפים הפרטיים, אלו שעדיין לא יצאו להנפקה, המשיכו לחגוג עם שיאי השקעות והערכות שווי נדיבות במיוחד. אלא שבשבועות האחרונים נראה שהפער הזה עומד להיסגר וגם בעולם הסטארט-אפים החגיגה הגדולה מתחילה להסתיים. עוד רמז לכך אפשר לקבל מהתוצאות של טייגר גלובל וסופטבנק, שתיים מהמשקיעות הגדולות בהייטק הישראלי.

כחלק מיציאת האוויר משוק הסטארט-אפים, אנחנו עשויים לראות בשנה הקרובה לא מעט חברות קטנות וצעירות נמכרות, אחרי שלא הצליחו לגייס את הסיבוב הבא. השבוע נודע על מכירת לא פחות מארבעה סטארט-אפים קטנים מעולם הסייבר, כולל ספקטרל שנמכרה לצ'ק פוינט, עסקה שחשפנו בגלובס.

והשבוע המשיכו להתפרסם הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה שהביאו איתן דרמות משמעותיות, כאשר אמזון רשמה את הזינוק הגדול ביותר בשווי שוק אחרי הדוחות שלה, בעוד מטא (פייסבוק) שברה שיא שלילי עם ההתרסקות הגדולה ביותר (ראו בהמשך)

סיכום השבוע עם שמונה דברים מעניינים שכתבנו עליהם.

לקבלת סיכום השבוע בהייטק במייל: הירשמו כאן

הנפילות בבורסה זולגות לסטארטפ-אפים

אחרי הירידות החדות של מניות הטכנולוגיה בבורסה, נראה שגם שוק ההשקעות בסטארט-אפים מתחיל להאט והחברות כבר לא יכולות לקבל את הערכות השווי החלומיות של 2021. שתיים מהקרנות הדומיננטיות ביותר בהייטק הישראלי, טייגר גלובל וסופטבנק, נפגעו פעמיים. פעם אחת בעקבות קריסת מניות הטכנולוגיה הסיניות לאור הקשחת היחס אליהן מהממשל המקומי והפעם השנייה בעקבות יציאת האוויר מסקטור הטכנולוגיה בוול סטריט. האם זה ישפיע על ההשקעות שלהן בסטארט-אפים בישראל?

פייסבוק שוב סוגרת מוצר כחול לבן

מטא (פייסבוק לשעבר) סגרה בשנים האחרונות מספר מוצרים שפותחו על ידי סטארט-אפים ישראלים שרכשה כאן, כמו אלגוריתם זיהוי הפנים של פייס.קום ומערכת איסוף נתוני הגלישה של אונאבו. השבוע התווספה לרשימת הפעילויות הנסגרות גם רשת ה-WiFi אותה שיווקה פייסבוק למדינות מתפתחות, פרויקט שנוהל מתל אביב בין השאר על בסיס הסטארט-אפ הראשון שקנתה פייסבוק בארץ - סנאפטו. מוצר האקספרס WIFI נחשב דווקא לבעל תדמית חיובית יחסית אבל זה השתנה בעקבות התחקירים האחרונים לגביו.

גם צ'ק פוינט זזה שמאלה

אבטחת הענן הוא התחום הכי צומח היום בעולם הסייבר העולמי. עובדה זאת בשילוב עם המגמה של "Shift Left" בעולם הסייבר, ההתמקדות על התמודדות עם בעיות אבטחה עוד בשלב הפיתוח, עומדים מאחורי הרכישה של צ'ק פוינט את הסטארט-אפ ספקטרל בן השנתיים, שפיתח סורק לזיהוי בעיות אבטחה בקוד. צ'ק פוינט מפגרת אחרי מתחרתה פאלו אלטו נטוורקס, שעשתה רכישה של סטארט-אפ מקביל בישראל לפני שנה.

ותודה לממשל האמריקאי

אפל ניפצה את תחזית ההכנסות והרווח שלה לרבעון שהסתיים בדצמבר, בו הכניסה שיא של כל הזמנים - 123.9 מיליארד דולר. אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של אפל הייתה תוצאות מעולות בסין, השוק הצומח ביותר של הענקית ברבעון החולף. אפל הרוויחה בגדול מהסנקציות האמריקאיות על מתחרתה הגדולה בסין, וואווי, שמתקשה להשיג שבבים למכשירי העילית שלה. וחוץ מהתוצאות המצוינות שלה עצמה, אפל גם הצליחה להרוס לפייסבוק על הדרך את הרבעון.

יוניקורנים בערפל

כאשר מקבלי ההחלטות בודקים את מצב ההייטק הם מתבססים על נתוני שתי חברות מחקר פרטיות ואלו פשוט לא מספיקים כדי לתת תמונה מלאה על ענף קריטי למשק

חולשת המיליון

תוסף של חברה מבנגלדש המיועד לאתרים שפותחו על בסיס פלטפורמת האתרים של אלמנטור מרמת גן מעורר חשש בקרב מנהלי אבטחה

AI לשדרוג ה-BI

הסטארט-אפ פקאן שואף לתת לאנליסטים לבינה עסקית כלים אוטומטיים שיהפכו אותם למדעני נתונים. השבוע פקאן הודיעה על גיוס 66 מיליון דולר

פיתוח התרופות לאן

"ניסויים קליניים יעשו קודם כל על אווטארים ורק אחר כך על חולים אמיתיים", חוזה ד"ר דני בר זוהר, מנהל המו"פ של ענקית התרופות הגרמנית מרק