טבע תשלם 150 מיליון דולר למדינת טקסס כחלק מהסכם פשרה בתביעת האופיואידים

חברת התרופות דיווחה שהגיעה להסכם עם התובע הכללי של טקסס, שלפיו תשלם 150 מיליון דולר על פני 15 שנה ותספק את התרופה Narcan - שיכולה להציל ממנת יתר מאופיואידים - בשווי של 75 מיליון דולר על פני 10 שנים • המניה נחלשת בוול סטריט • קאר שולץ: "ההסדר לא כולל הודאה בעוולה מצד טבע"

מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'

ענקית התרופות הישראלית טבע  הודיעה כי החברה הבת טבע ארה"ב הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת טקסס בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה. על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנה ותספק את התרופה הגנרית מצילת החיים Narcan בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.

מניית החברה יורדת בכ-1.5% בוול סטריט. החברה נסחרת בת"א ובנאסד"ק בשווי שוק של כ-9.3 מיליארד דולר, לאחר שצנחה ביותר מ-30% בשנה האחרונה. 

"הרחבת הגישה לתרופות מצילות חיים היא בליבת המשימה של טבע. התובע הכללי של מדינת טקסס נוקט צעדים לטיפול במגפת האופיואידים במדינה על ידי משא ומתן על הסדר הכולל תרופות קריטיות כחלק מהפתרון", אמר קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע. "בעוד שההסדר לא כולל הודאה בעוולה מצד טבע או מי משלוחותיה, האינטרס של טבע היה ונותר לשים את המקרים הללו מאחורינו ולהמשיך להתמקד במטופלים שאנו משרתים מדי יום".

Naloxone היא תרופה מצילת חיים שיכולה לגרום להיפוך מנת יתר מאופיואידים. בדצמבר 2021, טבע השיקה את הגרסה הגנרית הראשונה של תרופה קריטית זו וכללה אותה כחלק מהניסיון המתמשך של החברה להגיע להסדר כלל-מדינתי בארה"ב או מול מדינות מסוימות, כמו ההסדר שהוכרז עליו היום.

"החברה תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה. טבע מאמינה שההסדר היום עם מדינת טקסס מהווה צעד קריטי לעבר השגת טיפולים מצילי חיים לאנשים הסובלים מהתמכרות לאופיואידים", נמסר בהודעת החברה.