"זכות לעבוד עם אחד היזמים הגדולים של זמננו": המשקיע המשמעותי הראשון של פייסבוק פורש מדירקטוריון מטא

הוא השקיע ב-2005 סכום של 500 אלף דולר בפייסבוק, השקעה שהניבה לו רווחים של מאות מילוני דולרים • כעת פיטר ת'יל עוזב את דירקטוריון החברה ברקע הדוחות הבעייתיים ועל מנת לתמוך יותר בפוליטיקאים רפובליקניים • צוקרברג: "אסיר תודה על כל מה שעשה עבור החברה שלנו"

פיטר ת'יל / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster
פיטר ת'יל / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

המשקיע המשמעותי הראשון של פייסבוק, המיליארדר פיטר ת'יל, יפרוש מדירקטוריון מטא (פייסבוק לשעבר), כך הודיעה החברה. מייסד PayPal ואחד המשקיעים המוקדמים בחברה, לא יעמיד את עצמו לבחירה מחדש באספת בעלי המניות השנתית של החברה ב-2022 במאי, וימשיך לכהן עד האספה.

על פי הוול סטריט ג'ורנל, ת'יל מתכוון למקד את המאמצים שלו לסייע למועמדים רפובליקנים התומכים באג'נדה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בבחירות אמצע הקדנציה ב-2022, כך לפי אדם שמכיר את הפרטים.

ת'יל היה שותף להקמת PayPal ב-1998 ועשה את ההון הראשוני שלו כמייסד שותף. הוא היה מנכ"ל החברה במהלך ההנפקה הראשונה לציבור ב-2002 ומכירתה לאיביי תמורת מיליארד וחצי מאוחר יותר באותה שנה. בשנת 2005, הצטרף לדירקטוריון פייסבוק, לאחר שהשקיע 500 אלף דולר ב-thefacebook.com, השקעה שהניבה לו רווחים של מאות מיליוני דולרים. שנה לאחר ההשקעה שלו השם שונה לפייסבוק.

מהרגע שהצטרף לדירקטוריון, ת'יל היה מנטור ואיש סודו של מארק צוקרברג המנכ"ל. ת'יל גם תרם לחברה בשל הקשרים הפוליטיים עם ממשל טראמפ, שתרם לקמפיין שלו ב-2016. הוא גם מייסד שותף ויו"ר ב-Palantir Technologies ומייסד שותף של חברות השקעות כמו Founders Fund, Thiel Capital ו-Mithril Capital investment firms.

מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג אמר כי "פיטר היה חבר יקר בדירקטוריון שלנו ואני אסיר תודה על כל מה שעשה עבור החברה שלנו - מהאמונה בנו כשמעט אחרים עשו זאת, ועד ללמד אותי שיעורים רבים על עסקים, כלכלה ועל העולם". המיליארדר הפורש, ת'יל, אמר כי "זו הייתה זכות לעבוד עם אחד היזמים הגדולים של זמננו. הכישרונות שלו ישרתו את מטא היטב כשהוא מוביל את החברה לעידן חדש".

מטא פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה לרבעון האחרון של 2021 ודיווחה על רווח של 3.67 דולר למניה - נמוך ב-17 סנט מתחזיות האנליסטים. הכנסותיה הסתכמו ב-33.67 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שהעריכו הכנסות בהיקף של 33.4 מיליארד דולר.

ההכנסות מפרסום דיגיטלי הסתכמו ב-32.6 מיליארד דולר, כ-100 מיליון דולר מעבר לתחזית. בנוסף, מספר המשתמשים היומיים הפעילים של פייסבוק ירד במיליון משתמשים בין הרבעונים, מ-1.93 מיליארד ל-1.929. זה הוביל לכך שבמסחר המשקיעים לקחו צעד אחורה, ושווי השוק של החברה שאיבד כ-250 מיליארד דולר מערכו.