תיקי נתניהו: בוטל מחר הדיון לצורך בירור השימוש בתוכנת ריגול

הפרקליטות ביקשה דחייה למשך 4 ימים לברר את הטענות הנוגעות לשימוש בתוכנת הריגול למעורבים בתיקי האלפים • בית המשפט הורה לפרקליטות להגיש עד ליום ראשון 13.2 את תוצאות הבירור

יהודית תירוש / צילום: שלומי יוסף
יהודית תירוש / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט המחוזי ביטל את הדיון במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שהיה קובע למחר, לבקשת הפרקליטות. זאת לצורך המשך בירור מול המשטרה על השימוש בתוכנת פגסוס למעורבים וחשודים בתיק. נקבע כי ביום ראשון 13.2.21 תגיש הפרקליטות את תגובתה לטענות הסנגורים בעקבות פרסום השימוש בתוכנה.

בבקשה נכתב כי "הגורמים במשטרת ישראל האמונים על עריכת הבדיקות בנושא זה, מסרו כי לצורך השלמתן, ועל מנת להביא את תמונת המצב המלאה יידרש פרק זמן של 4 ימים".

אתמול הודיעה ראש הצוות עו"ד יהודית תירוש לבית המשפט כי אין בידיה ממצאים בנוגע לשימוש בתוכנת פגסוס וכי הפרקליטות דוחקת לקבל תשובות מהירות מהמשטרה. היום הפרקליטות ציינה בבקשה כי נערכת בדיקה מקיפה של הנושא במשטרת ישראל במספר מישורים לרבות מישורים טכנולוגיים.

היום (ג') בוטל הדיון בשל הבדיקה הנערכת בפרקליטות. הסנגורים התנגדו להמשך הדיונים עד לבירור השימוש בתוכנת הרוגלה וקבלת חומרי החקירה הרלוונטיים.

אתמול דווח בתחקיר כלכליסט כי המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול בניגוד לחוק לגבי עדים וחשודים בהם מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר, הנאשמת איריס אלוביץ', שלמה פילבר עד המדינה והעדים שכבר עלו לדוכן: אבי ברגר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, עורך אתר וואלה לשעבר אבירם אלעד היום מנכ"ל חדשות 13 ואילן ישועה עד התביעה המרכזי.

אתמול דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת הסנגורים לביטול הדיון ועדותה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת לשעבר נשמעה. לקראת סוף יום הדיונים, ולאחר בקשה חוזרת של ההגנה, הסכים בית המשפט לבטל את הדיון שהיה קבוע להיום.

גם בתיק בזק-יס ניירות הערך פנו הסנגורים של הנאשמים לפרקליטות בדרישה לקבל הבהרות - האם נעשה שימוש בתוכנת רוגלה כלפיהם או כלפי כל גורם אחר בקשר לחשדות שנחקרו. בדיון האחרון הבהירה עו"ד תירוש כי בחקירה ברשות לניירות ערך לא נעשה שימוש בתוכנה, אך חלק מהנאשמים נחקרו גם על ידי המשטרה בתיק 4000.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.