"אני סוגרת הופעות בידיעה שהן יכולות להתבטל עד יום המופע עצמו, ואין מי שיפצה"

ציפי קולטניוק (37) מרחובות • מוסיקאית, מרצה ויוצרת רוחנית - מופיעה ומרצה לנשים ונערות • "מה שנתן לי כוח היה ההתמקדות באמונה כדי להמשיך ליצור את המשפטים שלי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ציפי קולטניוק, מוסיקאית, מרצה ויוצרת / צילום: חנה חיון
ציפי קולטניוק, מוסיקאית, מרצה ויוצרת / צילום: חנה חיון

"עד הקורונה העסק שלי, שהיה קיים 9 שנים, מכר רק שירות, שזה בעצם הופעות והרצאות העצמה", מספרת ציפי קולטניוק "המוצרים היחידים שלי היו דיסקים עם המוסיקה שלי שנמכרו דיגיטלית באתר וגם פיזית בהופעות ומוצר אחד בודד שהוא מארז של מגנטים עם משפטי אמונה מתוך השירים שלי. שבועיים לפני פרוץ הקורונה בארץ התחלתי לפרסם משפט אמונה יומי "תובנה ליום של אמונה" וזה תפס חזק והפך למשהו ויראלי שמגיע לתפוצה של מאות אלפי נשים מדי יום בארץ ובעולם".

"בתחילת הקורונה לא היו הופעות בכלל ובשלב מסוים התחלתי להופיע בזום היא משתפת "היה צריך להתרגל כי זה עובד לגמרי אחרת וצריך המון אנרגיות לגעת בקהל דרך מסך. היו גם קשיים טכניים כי הזום לא מותאם למוסיקה וכמובן שהתשלום היה נמוך משמעותית מאשר הופעות והרצאות פיזיות. אבל שמחתי על כל אירוע. גם בהמשך עם התו הסגול הייתי מופיעה כמה פעמים כל פעם לקבוצה קטנה של תלמידות ובעצם עושה כמה הופעות רצוף בתשלום נמוך יותר. מה שנתן לי כוח היה ההתמקדות באמונה כדי להמשיך ליצור את המשפטים שלי. באיזשהו שלב נהיה ביקוש גדול למשפטי האמונה שלי על גבי מוצרים. יצרתי מוצרים מקוריים והקמתי אתר שכרגע יש בו חמישים מוצרים יפים עם משפטי אמונה, והיד עוד נטויה, ובמקביל אני ממשיכה להופיע".

לדבריה, "מבחינת ההופעות האתגר הוא שההנחיות כל הזמן משתנות. אני סוגרת הופעות בידיעה שהן יכולות להתבטל עד יום המופע עצמו, ואין מי שיפצה. לגבי העסק של המתנות האתגר הוא בעיקר בללמוד איך לתפעל משהו שונה ממה שהתרגלתי. כשאת מוכרת שירות אין לך מלאי, ואין כל-כך הרבה התעסקות עם חשבוניות והוצאות והכנסות כמו במכירת מוצרים".

"האתגר העיקרי שפגשתי הוא עניין הייבוא", אומרת "זול משמעותית לייבא, אבל העלויות של השילוח עלו, וגם האחסון הוא משהו שצריך לקחת בחשבון. מצד שני, אני מייצרת הכול בארץ, ואין איזשהו תמריץ לעסקים שמייצרים פה. לדעתי זה משהו שכדאי לעשות כדי שנפרנס אחד את השני. גם עניין המשלוחים הוא אתגר. העסקים הגדולים שיש להם מאות ואלפי משלוחים בשבוע מקבלים מחיר יותר זול לכל משלוח ושירות מעולה. כשעסק נמצא בגדילה הוא מצד אחד חייב חברת משלוחים שתתקתק כדי להעניק חוויה טובה וליצור שם טוב אצל הלקוחות ולגדול ומצד שני כל עוד הוא קטן העלות של המשלוחים גבוהה והיחס לעסק קטן יחסית הוא בהתאם".

"המוצרים שלי הם מוצרי אמונה והאתגר הוא להנגיש אותם לקהל הרחב. מצד אחד לא לוותר על הפן האמוני שזה מה שמייחד אותם ומצד שני לבחור את המשפטים שידברו לקהל רחב יותר ולא ירגישו "דתיים" מדי. כאישה חרדית ואמא למשפחה ברוכה אני רואה בעשיה שלי גם שליחות לפרנס עוד נשים באמצעות העסק ולכן פותחת נקודות מכירה רק בעסקי מתנות של נשים. זה נותן ערך מוסף וברכה לעשיה. ההרגשה שעוד אישה מרוויחה יחד איתי ומתאפשר לה לעבוד בעבודה יחסית גמישה כאמא לילדים".

"במהלך השנה מאז שהוקם האתר מכרתי עשרות אלפי מתנות", סכמת ציפי. "העסק החזיר את ההשקעה הראשונית וכבר מרוויח ב"ה. זה לא מובן מאליו. בגלל שלא קיבלתי שום הכשרה עסקית והניסיון שלי במכירת מוצרים הוא מועט אני רואה בזה נס וברכה משמים וחושבת שנכון לכל בעל/ת עסק להתמקד כל הזמן בפן השליחותי של העשייה. זה נותן המון מוטיבציה ומאפשר להתגבר על הקשיים וממקד לא רק בכסף אלא בערך ובמשמעות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il