החברות הישראליות והבכורה של הביטקוין: הפרסומות הבולטות של הסופרבול

כ-100 מיליון צופים יתקבצו הלילה סביב הטלוויזיה כדי לצפות בסופרבול, וחשוב לא פחות, בפרסומות שמלוות אותו • תג המחיר לחצי דקת שידור שבר שיאים והגיע לעד 7 מיליון דולר • חברות הקריפטו מגיעות לראשונה (ואחת מהן אפילו מחלקת ביטקוין), שלוש חברות הייטק ישראליות מראות נוכחות, וכל הסלבס הגדולים בעולם כבר שם

מייק מאיירס בתפקד ד''ר איוול בפרסומת של GM / צילום: GM, יח''צ
מייק מאיירס בתפקד ד''ר איוול בפרסומת של GM / צילום: GM, יח''צ

כ-100 מיליון צופים מרחבי העולם יידבקו היום בלילה למסך הטלוויזיה כדי לצפות בסופרבול ה-56 במספר. על תואר אלופת ליגת הפוטבול האמריקאית מתמודדות השנה סינסינטי בנגלס מאוהיו ולוס אנג'לס ראמס מקליפורניה. אבל מבחינת המפרסמים, הסיפור הגדול של הערב בכלל לא מתקיים על המגרש - אלא בהפסקת הפרסומות.

משדר הפרסומות הכי מצופה של השנה כבר שבר שיאים. עלות של חצי דקת פרסומת עומדת השנה על 6.5 מיליון דולר - הסכום הגבוה ביותר מעולם. לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, רשת NBC, שמשדרת את המשחק השנה, מכרה חלק מ"הסלוטים" במחיר של 7 מיליון דולר (כ-230 אלף דולר לשניית שידור). בשנה שעברה שילמו החברות כ-5.6 מיליון דולר לחצי דקת פרסומת. 

העלות לא מסתכמת רק ברכישת זמן השידור. הפרסומות שמשודרות בזמן המשחק ידועות בכך שהן עמוסות בכוכבים, מושקעות מאוד, וחלק מהן ממשיכות לחיות בתודעה הציבורית שנים לאחר השידור הראשון. ההשקעה בהפקתן מתחילה לרוב בסכומים בני 7 ספרות. 

לצד ישראליות חדשות שמצטרפות למסורת הסופרבול, בולטות השנה גם המכוניות החשמליות וחברות המטבעות הדיגיטליים. כמובן שלא חסרים גם שמות מוכרים, כמו ארנולד שוורצנגר, סקרלט ג'והנסון ופול רד. גלובס מציג חלק מהפרסומות הבולטות שישודרו הלילה.

הישראליות: גונג, מאנדיי ואיטורו

אחרי שחברות ההייטק הישראליות סיכמו שנה של גיוסי ענק, זה לא מפתיע שחלק מהן החליטו להשתתף גם בחגיגת הפרסומות. אם כבר, היינו מצפים לראות יותר מהן על המסך. 

גונג מפרסמת בסופרבול בפעם השנייה ברציפות. בעוד שב-2021 השקיעה החברה, שמפתחת מערכת בינה מלאכותית לשדרוג השיחות של צוותי המכירות והשירות בארגונים, חצי מיליון דולר בהפקת הפרסומת (לא כולל את עלות רכישת משבצת השידור), השנה היקף ההשקעה זינק פי שלושה - ל-1.5 מיליון דולר. 

מאנדיי מפרסמת בפעם הראשונה בגמר האליפות של הפוטבול האמריקאי. על פי הערכות, היקף עלות הפקת פרסומת בסדר גודל דומה עומד על כ-2-3 מיליון דולר. 

גם פלטפורמת המסחר איטורו מגיעה בפעם הראשונה לסופרבול. החברה, שמיזוגה לחברת SPAC נדחה לאחרונה, יוצאת בקמפיין גלובלי, שלצד פרסומת בסופרבול כולל גם קמפיין טלוויזיה ברשתות מובילות באירופה וקמפיין סושיאל. העלות הכוללת של הקמפיין מעורכת ב-25 מיליון דולר. בשונה מגונג ומאנדיי, הפרסומת של איטורו משודרת בספוט ארצי, כלומר לכלל הצופים בארה"ב. 

חברות הקריפטו מנסות להיכנס למיינסטרים 

חברות המטבעות הדיגיטליים מגיעות בפעם הראשונה לסופרבול. אחרי שהחברות נהנו מהבאזז שהתפתח סביב תחום הקריפטו השנה, כעת הן מנסות להפוך לחלק מהמיינסטרים ולמצוא לקוחות חדשים. ההרכב הדמוגרפי של צופי הסופרבול הוא מגוון, אך לפי ,Cbs News, ארבעה מתוך כל עשרה צופים הם בני 18 עד 49 - בדיוק קהל היעד שחברות הקריפטו מנסות למשוך. בתקשורת האמריקאית מתייחסים לכך כ"Crypto Bowl", קריצה ל-"Dot.Com Bowl " בשנת 2000. חברות אינטרנט חדשות הסתערו על הסופרבול באותה שנה, ורבות מהן נסגרו עם התפוצצות בועת הדוט.קום. 

בורסת הקריפטו FTX מנסה למשוך את תשומת לב הצופים עם פרסומת יוצאת דופן. בטיזר שפרסמה לפני המשחק, הודיעה החברה כי תעניק לארבעה זוכים מטבעות ביטקוין, בהתאם לשעת השידור של הפרסומת. כלומר, אם הפרסומת תשודר ב-20:50 (8:50 PMׂׂ), הזוכים יקבלו 8.5 מטבעות ביטקוין, בשווי של כ-400 אלף דולר. 

שתי חברות קריפטו נוספות שצפויות לפרסם הערב הן Crypto.com (שכבר השיקה השנה קמפיין טלוויזיוני עם השחקן מאט דיימון) ו-Coinbase. שתיהן טרם חשפו פרטים על הפרסומות שלהן. 

גם בורסת הקריפטו הגדולה בעולם בייננס מצטרפת לחגיגת הפרסומות, אבל היא לא רכשה סלוט במשחק עצמו. הקמפיין של בייננס הופץ כבר לפני המשחק, והוא כולל עקיצה למתחרות. שחקן ה-NBA ג'ימי באטלר מזהיר את הצופים מכך שחברות קריפטו אחרות ינסו לשדל אותם להשקיע. באטלר קורא לצופים לנהוג באחריות ולהשקיע (כמובן דרך בייננס) רק אחרי שיעשו בעצמם את המחקר על התחום ובהתאם למצבם הכלכלי. 

החשמליות מגיעות

חברות הרכב המסורתיות החליטו השנה להשקיע מיליוני דולרים כדי לסמן את העתיד שלהן: המכוניות החשמליות. ב-BMW אלה ארנולד שוורצנגר וסלמה הייק שמגלמים את אל הברק זאוס ואשתו הרה; GM החזירה את מייק מאיירס לתפקיד המיתולוגי של ד"ר איוול מהסרט "אוסטין פאוורס"; ובקיה מופיע כלב רובוטי שמתאהב בדגם החשמלי של החברה.

הפרסומות שעמוסות בכוכבים

סקרלט ג'והנסון ובן זוגה קולין ג'וסט משתפים פעולה בפרסומת השנתית של אמזון. הזוג מדמיין איך החיים יראו אם הסייעת הווירטואלית של אמזון, אלכסה, הייתה יודעת לקרוא מחשבות.

מותג הצ'יפס Lays רוצה להזכיר לצופי הסופרבול שהחטיפים המלוחים שלו מתאימים לכל רגעי המפתח של החיים. למטרה הזו גויסו סת' רוגן ופול רד.

אובר לקחה שורה של סלבריטאים כדי לפרסם את הרחבת שירות משלוחי המזון שלה, אובר איט'ס - ממזון למוצרי צריכה אחרים.

לינדזי לוהן חזרה לעין הציבורית בשנה האחרונה, וזה לא מפתיע לראות אותה גם בבימת הפרסום הגדולה בעולם. עם קריצה לזמנים הקשים בחייה של השחקנית, הפרסומת מנסה לשכנע את הצופים - לוהן שינתה את חייה בזכות חדרי הכושר של "Planet Fitness", וגם אתם יכולים.

שירות הסטרימינג של NBC, "פיקוק", משתמש בסופרבול כדי לקדם את הרימייק לאחת הסדרות האהובות בעולם - "הנסיך המדליק מבל אייר". 

ולסיום, ענקית התיירות אקספדיה ויואן מקגרגור מנסים לשכנע את הצופים להוציא את כספם רק על מה שחשוב באמת בחיים: חופשות.