פרטנר משנה גישה: תאפשר למתחרות להשתמש בתשתיות הסיבים שלה

בעקבות התרחבות התחרות בשוק הסיבים האופטיים, החברה תציע למתחרות לרכוש גישה לשימוש בתשתיות שלה • פרטנר חתמה כבר על הסכמים עם הספקיות 099 ו-ITC

אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב

חברת פרטנר הודיעה היום (א') על שינוי מדיניות לגבי מכירת השימוש בתשתיות הסיבים שלה. החברה דיווחה הבוקר שכבר נחתמו הסכמים עם הספקיות 099 ו-ITC.

מאז שהחלה בפריסת סיבים אופטיים נמנעה פרטנר ממכירת השימוש בתשתיותיה למתחרים, מה שגרר גל תלונות על כך שהדבר מנוגד למדיניות משרד התקשורת, שתמך בעיקרון של גישה פתוחה (Open access). המשרד לא התערב עד כה מפני שראה בפרטנר מחוללת תחרות, מה שתאם את האינטרס שלו.

אלא שלהחלטה של פרטנר שלא למכור שימוש בתשתיות שלה למתחרים היו גם חסרונות. החיסרון המרכזי הוא שהחברה לא יכלה לנצל את מכירת התשתיות שלה למתחרים כדי לסבסד את פעילותה. פרטנר חשבה שמכירת סיבים למתחרותיה תגרום לתחרות מולה והעדיפה שהרשת תשמש רק אותה על פני סיוע במימון הפרויקט. בטווח הקצר המהלך אולי שירת אותה אבל כעת התמונה השתנתה עם כניסתם של מספר שחקניות כמו בזק ו-IBC שמוכרות שימוש ברשתות הסיבים שלהן למתחרים.

פרטנר, נזכיר, סירבה להשתלב ב-IBC כשותפה, למרות שהייתה לה אפשרות. במקומה נכנסה הוט כשותפה, וכשפרטנר שינתה את דעתה וביקשה להצטרף, זה כבר היה מאוחר מדי. בסופו של דבר פרטנר החליטה לקנות קווים מ-IBC ומבזק, וכעת היא תתמחר מולן במקומות שבהם אין לה תשתית עצמאית.

לפרטנר יש נגישות ל-660 אלף משקי בית נכון לרבעון השלישי 2021 והיא מתכננת להגיע השנה לכמיליון משקי בית.