אפולו פאוור תתקין גגות ומדרכה סולאריים עבור אמזון באירופה

ההיקף הכספי של ההזמנה מסתכם בכ-750 אלף אירו • אפולו פאוור צופה כי התקנת הפרויקט תסתיים במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2022

עודד רוזנברג, מנכ''ל אפולו / צילום: רמי זרנגר
עודד רוזנברג, מנכ''ל אפולו / צילום: רמי זרנגר

חברת אפולו פאוור, הפועלת בתחום האנרגיה סולארית, מדווחת היום (א') כי חברת הבת סולארפיינט, קיבלה בסוף השבוע האחרון הזמנת עבודה מאמזון באירופה.

ההזמנה כוללת תכנון, אספקה והתקנה של מערכת סולארית לייצור חשמל המבוססת על הטכנולוגיה של אפולו פאוור. ההזמנה מיועדת עבור מחסנים לוגיסטיים של אמזון בצרפת וכוללת התקנת מערכת סולארית בהספק של כ-450 קילוואט על גבי חלק מגג מבנה לוגיסטי, אשר מוגבל בנשיאת משקלם של פאנלים סולאריים סטנדרטיים.

ההיקף הכספי של ההזמנה מסתכם בכ-750 אלף אירו, שישולמו לאורך תקופת הפרויקט, בכפוף לעמידה באבני דרך מסוימים.

להערכת אפולו, ההזמנה מהווה חלק ממאמציה של אמזון במימוש החזון שלה להגיע ל- 100% צריכת חשמל ממקורות מתחדשים עד לשנת 2025 וליעד של אפס פליטות פחמן עד לשנת 2040.

עוד מציינים באפולו פאוור כי מערכות דוגמת זו, מיועדות להוות פתרון למבנים נוספים השייכים לאמזון ולמרכזיים לוגיסטיים גדולים נוספים, בהם קיים קושי קונסטרוקטיבי להציב פאנלים סולאריים סטנדרטיים.

עוד מציינים באפולו כי ההזמנה של אמזון כוללת גם תכנון, אספקה והתקנה של מדרכה סולארית בשביל הגישה למחסנים הלוגיסטיים, בשטח של כ-50 מ"ר - יישום נוסף מתוך מגוון יישומי החברה המתמקד בשימוש כפול בשטחים קיימים, בו מדרכה המשמשת הולכי רגל ורוכבי אופניים מיועדת לשמש גם כיצרנית אנרגיה סולארית.

תחילת העבודה באתר כפופה לקבלת אישורים שונים העונים על דרישות אמזון והרגולציה המקומית. אפולו פאוור צופה כי התקנת הפרויקט תסתיים במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2022.

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור, ציין כי "הזמנה זו של אמזון היא אבן דרך משמעותית במימוש החזון של אפולו פאוור . הפתרון שלנו מיועד לאפשר לנצל שטחי מסחר ולוגיסטיקה שלא מסוגלים לשאת את משקלם של פאנלים סולארים מזכוכית ולכן נדרשים לפתרון קל וגמיש . במקביל אנו מתקדמים עם הקמת מפעל ייצור חדש , שעתיד להגדיל את תפוקת הייצור שלנו פי 20". 

מניית אפולו רושמת היום עלייה של כ-3% במהלך המסחר בבורסה. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 72% ושוויה בבורסה הגיע לכמיליארד שקל.