בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בווול סטריט; מאנדיי עלתה ב-3.5%, מודרנה צנחה ב-11.7%

באירופה ננעלו מדדי המניות המרכזיים בירידות של עד 2.3% • הנפט מתקרב ל-100 דולר לחבית • התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עלתה ל-2% לאחר שנשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום ש"הפד צריך לדחוף קדימה את העלאות הריבית מכיוון שקצב האינפלציה הולך ועולה"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בווול סטריט. מדד הנאסד"ק ננעל ללא שינוי והדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.5%. 

מניות מודרנה  ונובה-ווקס בלטו בירידות חדות. בקרב המניות הישראליות בלטה תופין בירידה של 9.2% וצים רשמה ירידה של 2.1%. 

21:55

על רקע המתיחות באוקראינה הנפט ממשיך לטפס. חוזה על נפט מסוג ברנט לאפריל מטפס ב-1.9% ונסחר ברמה של 96.2 דולר לחבית וחוזה על נפט מסוג WTI עולה ב-2.3% ל-95.2 דולר לחבית.

20:50

מגמה שלילית בניו יורק כעת. מדד הנאסד"ק עבר לירידה של כ-0.2% והדאו ג'ונס נסוג ב-0.9%. 

וויקס  יורדת בכ-2.8% וראדא ב-3.7%. וויקס, שמחזיקה באוקראינה 1,000 עובדים מקומיים, מטיסה את מרבית עובדיה יחד עם בני משפחותיהם לטורקיה לתקופה של שבועיים בעקבות המצב הביטחוני. במידה ותידרש הארכה בעקבות הסלמה אפשרית, בחברה יבצעו הערכה ויחליטו האם להמשיך את השהייה במקום. קומץ עובדים הנחשבים קריטיים לתשתיות החברה הועברו במקום זאת לפולין. 

בבית ההשקעות אופנהיימר כותבים בתגובה לדוחות חברת סייברארק  כי החברה "פרסמה תוצאות חזקות, עם התקדמות בתהליך המעבר למודל הענן. ביקושים גבוהים לפתרונות מבוססי ענן הובילו לצמיחה מרשימה של 141% במנויים (כ-150% בפעילות הענן) ולצמיחה נאה ומואצת של 43% ב-ARR הכולל. הנהלת החברה צופה הגעה ליעדיה, נתח הכנסות ממודל הענן של 85% מההזמנות החדשות, כבר ברבעון השני 2022, מוקדם מהתכנית המקורית. אנו מעודדים מהצלחת סייברארק במעבר למודל הענן ומשמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של דולר למניה".

18:45

באירופה ננעלו מדדי המניות המרכזיים בירידות של עד 2.3%. בוול סטריט המגמה מעורבת כשמדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7% ומנגד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

עליות בולטות רושמות מאנדיי , טסלה , דיסני, סיוה, לייבפרסון, פייבר , רדוור  ופלייטיקה.

AMD קופצת בכ-4% לאחר שהחברה הודיעה כי השלימה את רכישת זילינקס בכ-49 מיליארד דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים קופצת ל-2.02% לאחר שנשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום ש"הפד צריך לדחוף קדימה את העלאות הריבית מכיוון שקצב האינפלציה הולך ועולה".

18:00

מדד הנאסד"ק רושם עלייה של 0.1% ומנגד הדאו ג'ונס נסחר בירידה של כ-1%.

חוזה על אונקיית הזהב מטפס בעוד 1.5% על רקע המתיחות באוקראינה. הנפט נסחר בירידה קלה.

17:00

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רושם עלייה של 0.3% ומנגד הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה.

עליות בולטות רושמות טסלה, מיקרון, אקספדיה , ויונייטד איירליינס הולדינגס .

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.99% לאחר שנשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום ש"הפד צריך לדחוף קדימה את העלאות הריבית מכיוון שקצב האינפלציה הולך ועולה".

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדדי המניות המובילים נסחרים ללא שינוי.

מניית AMD  עולה בכ-2.3% ומנגד תופין  רושמת ירידה חדה.

עוד בולטות בעליות מניות ריביאן, ריסקיפייד וקורנית דיגיטל 

15:05

הירידות בבורסות אירופה מצטמצמות ל-2%. זאת לאחר שהקרמלין מסר שאם קייב תשנה עמדה באשר להצטרפות אוקראינה לנאט"ו, "זה יסייע משמעותית להפחית את הדאגות הביטחוניות של מוסקבה". שר החוץ של רוסיה הוסיף לאופטימיות ואמר שהם פתוחים להמשך שיחות עם המערב וציין ש"תמיד יש סיכוי להסכם", אם כי אין אפשרות לשיחות אינסופיות בנושא. 

זאת, בהמשך לדברי השגריר האוקראיני בבריטניה שצוטט הבוקר ב-BBC כשאמר שכדי למנוע מלחמה אוקראינה מוכנה להיות "גמישה" בעניין ההצטרפות לנאט"ו. זמן קצר לאחר מכן דובר הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ביטל את דברי השגריר והבהיר שכדי למנוע מלחמה אוקראינה מוכנה לעשות ויתורים, אך יוזמת ההצטרפות לא תישקל מחדש.

החוזים העתידיים בוול סטריט מחקו את הירידות ונסחרים כעת ללא שינוי מהותי.  

14:40

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בירידות חדות של כ-3% במרבית המדדים המובילים. מדד RTSI הרוסי צמצם את הנפילה מ-5% ל-4%, פוטסי יורד ב-1.8% "בלבד", בין הירידות הנמוכות בגוש. 

חברת המתכות והפלדה הרוסית Evraz , ש-31% ממניותיה מוחזקות על ידי האוליגרך רומן אברמוביץ', צוללת ב-28% בבורסת לונדון. עוד ירידות חדות נרשמות אצל לוידס, IAG, ברקליס, רולס רויס  ומלרוז 

מחירי הנפט נסוגים בכ-0.7%. מחיר הנפט האמריקאי (WTI) יורד ל-92.5 דולר לחבית והברנט ל-93.8 דולר לחבית, כאשר בתחילת הבוקר נסחר תמורת יותר מ-95.5 דולר. עליית הזהב הצטמצמה ל-0.8%, הגז הטבעי מזנק כ-4.5%.

13:10

ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות מאבדות גובה בשלב המסחר המוקדם בוול סטריט. אפל, AMD ומיקרוסופט יורדות בכ-1.5%, אנבידיה וטסלה ביותר מ-2.5%. גם חברות התעופה והתיירות בולטות לשלילה.

באירופה נמשכות הירידות החדות. דויטשה בנק  יורד ב-4%, דליברי הירו  ב-5%. בלונדון נרשמת ירידה חדה ל-IAG וגם גופי ההשקעות והבנקים נחלשים. מדד הסטוקס 600 הכלל אירופי נחלש ב-2.5%, כשאת הירידות מובילות וויז אייר, טיסנקרופ , בנק ראיפיסן, לופטהנזה, אוטוסטור  ועוד.

12:10

אדום בוהק בשווקים האירופיים: הירידות החריפות בבורסות אירופה נמשכות על רקע החשש מפלישה רוסית לאוקראינה. מדדי דאקס וקאק נופלים ביותר מ-3.5%, פוטסי מאבד 2.1%. יורוסטוקס 50 הכלל אירופי נחתך ב-3.4%, הסטוקס 500 משיל 2.7%.

ברוסיה הירידות חדות ביותר. מדד MOEX במוסקבה מאבד 3.1% ומדד RTSI נופל 5%. בנק ההשקעות הרוסי סברבנק נפרד מ-4%, חברת התעופה אירופלוט נסוגה 2.2%. גם בשאר שוקי אירופה את עיקר הירידות מובילות מניות התעופה והבנקים.

המגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט מחריפה אף היא ומאותת כי המסחר ייפתח גם היום באדום. החוזים על הנאסד"ק יורדים ביותר מ-1%, על S&P500 יורדים בשיעור מעט נמוך מזה ועל דאו ג'ונס ב-0.8%. תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת כבר ב-5 נקודות בסיס מאז הבוקר ועומדת על 1.90%.

בגזרת הסחורות הנפט הגולמי נסחר בתנודתיות בין עלייה לירידה קלה, וכעת מחיר הברנט עומד על כ-94.3 דולר לחבית. הזהב קופץ 0.9% למחיר של 1,858 דולר לאונקיה. בשוק הקריפטו הירידות מתונות, והביטקוין אף צמצם במעט את הירידה מהבוקר ושב להיסחר מעל ל-42 אלף דולר.

10:45

הירידות החדות באירופה נמשכות ואף מחריפות. דאקס וקאק נחתכים ביותר מ-3%, פוטסי יורד 2% ומדד סטוקס 600 מאבד 2.7%. מדד RTSI הרוסי מוחק כבר קרוב ל-4.5%, מדד MOEX במוסקבה משיל 3.1%.

מניות התעופה לצד הגופים הפיננסים מובילות את הירידות בשווקים. בנק ראיפיסן  בוינה נחתך ב-7.7%, בנק בנקו בי.פי.אם  במילאנו מאבד 7%, סוסייטה ג'נרל בפריז נחתך ב-5%. וויזאייר  נופלת בלונדון בקרוב ל-8% ו-IAG משילה 7%, לופטהנזה  יורדת ב-6.2% בפרנקפורט. גם ענקית הדלק הבריטית BP  לא מצליחה להנות מעליית מחירי הנפט והיא יורדת ביותר מ-2%.

10:10

בניגוד למגמה בבורסה התל אביבית, המסחר באירופה נפתח בירידות של יותר מ-2% במרבית המדדים המרכזיים. דאקס נחתך ב-2.5%, קאק ב-2.4% ופוטסי יורד 1.3%. היורוסטוקס 50 גם מאבד 2.5% וירידות בשיעורים דומים נרשמות באמסטרדם, מדריד ומילאנו, בעוד שבשטוקהולם הירידה חדה יותר ומתקרבת ל-3% וברוסיה המדדים נופלים ביותר מ-3.7% על רקע המתיחות עם אוקראינה.

בפרנקפורט נרשמת ירידה חדה של יותר מ-4% לדויטשה בנק , וגם פולקסווגן , קונטיננטל , BMW , אדידס  ו-SAP  מאבדות גובה במהירות. גם בלונדון בתי ההשקעות והבנקים מובילים את הירידות, בהם לוידס  שמשיל 3% וברקליס  שמאבד 4.2%. קבוצת התעופה ובעלת בריטיש איירוויז IAG  מוחקת קרוב ל-7.5%. בפריז נרשמות ירידות מהותיות לקרדיט אגריקול  וסוסייטה ג'נרל , וגם רנו , סטלנטיס, אלסטום, איירבוס ומישלן נחלשות.

בבורסות אסיה נרשמה נעילה שלילית. מדד שנגחאי ירד ב-1%, שנזן השיל 0.8% והנג סנג ירד ב-1.4%. בהונג בלטו בירידות בעיקר מניות הטכנולוגיה, בהן ג'ילי, שיאומי ומייטואן, בעוד שחברות האנרגיה התחזקו.

09:25

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בירידה של 2.2%. אינפקס רשמה עלייה חדה של 6.6%, בנק מיצובישי פייננשל הוסיף 1% ואיסוזו עלתה ב-1.7%. מנגד, טויוטה וניסאן ירדו ביותר מ-3%, מיצובישי מוטורס ירדה 2.5%, Z הולדינגס השילה 5% וסופטבנק מחק 4%.

08:00

המסחר באסיה מתנהל במגמה שלילית. מדד ניקיי בטוקיו (שם הבורסה הייתה סגורה ביום שישי האחרון) משיל 2.2%, מדד שנגחאי יורד ב-0.9% ומדד הנג סנג ב-1.5%. באוסטרליה נרשמה במדד סידני עלייה של 0.4% (בין השאר בזכות עלייה חדה של ביצ' אנרג'י).

בטוקיו נרשמות ירידות בולטות לסופטבנק, טויוטה, ניסאן, Z הולדינגס וברידג'סטון. מנגד, ענקית הנפט אינפקס מזנקת 6.5% על רקע עליית מחירי הנפט. בהונג קונג פטרוצ'יינה בולטת אף היא עם עלייה של 3%, כאשר מנגד יצרנית הרכב החשמלי ג'ילי, שיאומי, עליבאבא, מייטואן וטנסנט רושמות ירידות.

במסחר על החוזים העתידיים של שלושת מדדי וול סטריט המובילים נרשמות עליות קלות של 0.1%-0.2%. התשואות על האג"ח הממשלתיות יציבות, כאשר התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.95%.

מחירי הנפט הגולמי שוב מטפסים, על רקע החשש העולה וגובר מפלישה רוסית לאוקראינה בימים הקרובים. לאחר שזינקו ביותר מ-4% ביום שישי, גם הבוקר החוזים על הנפט נסחרים בעליות. נפט אמריקאי (WTI) מתייקר ב-1.5% ונסחר ב-94.5 דולר לחבית, הברנט עולה ב-1.2% למחיר של 95.6 דולר לחבית. גם מחיר הגז הטבעי עולה ב-2.6% והזהב עולה ב-0.7% למחיר של 1,855 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות מתונות, והביטקוין נסחר בפחות מ-42 אלף דולר. גם האת'ריום נחלש ונסחר סביב 2,866 דולר.