הקואליציה תוקפת את ליברמן: שכר מינימום של 6,000 שקל לא יספיק

בשעה זו מתקיימת פגישה בין הקואליציה לשר האוצר אביגדור ליברמן על רקע התנגדותם לחוק התוכנית הכלכלית הכוללת קביעת שכר המינימום על 6,000 שקל • השרה תמר זנדברג: יש לפתוח את התוכנית מחדש ולעדכן אותה בהתאם למציאות של השכר והמחירים בישראל

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בשעה זו מתקיימת פגישה בין שר האוצר אביגדור ליברמן לראשי סיעות הקואליציה. זאת, על רקע ההתנגדות של הקואליציה לחוק התוכנית הכלכלית של ליברמן במסגרתו קביעת שכר המינימום על 6,000 שקל. כמו כן, חרף בקשת הממשלה להעלות את החוק להצבעה עוד היום, הוא לא נמצא על סדר היום בשל התנגדויות ממפלגות כחול לבן, העבודה ומרצ שדורשים להעלות את שכר המינימום לתעריף גבוה יותר מזה שנקבע בחוק.

בדיון בוועדת שרים לחקיקה שהתקיים אמש הצביע השר נחמן שי מהעבודה נגד החוק, והשרה תמר זנדברג ממרצ נמנעה. בדיון שהתקיים בוועדה אמרה זנדברג כי "שכר המינימום הוא הצד השני של מחאת יוקר המחיה. העסקה נקבעה לפני מספר חודשים וכעת יש לפתוח אותה מחדש ולעדכן אותה בהתאם למציאות של השכר והמחירים בישראל. כאשר שכר נמוך פוגש עלייה של מחירים, שהם גם ככה גבוהים, נוצרת מצוקה. ההצעה יוצרת שחיקה ריאלית של שכר המינימום במקום עלייה שלו ובנוסף מרעה את המצב ביחס לשעות הנוספות של העובדים. מול יוקר מחיה משתולל יש להעלות את השכר ולחזק את העובדים".

השר שי התנגד בשל העובדה שהחוק הגיע לידיעת השרים בנוסחו רק שעות ספורות לפני ההצבעה ולא ניתנה להם ההזדמנות ללמוד אותו. לשאלת גלובס על התנגדות מפלגת העבודה לחוק, אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: "מחינו על כך שהחוק הגיע ברגע האחרון להצבעה. מפלגת העבודה מחויבת לזכויות עובדים ומובילה קו חברתי. כמו כן, הממשלה השקיעה 12 מיליארד שקל בתחום החברתי ואנחנו מבקשים לוודא שהעסקה גם תביע את זה. ננהל מו"מ לא באמצעות התקשורת".

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הביע ביקורת נוקבת יותר הן על תוכנית הסיוע של ליברמן מהשבוע שעבר והן על תוכנית הסיוע לעצמאים שטרם הגיעה לדרישת הקואליציה וגם על הצעת החוק הנוגעת לעדכון שכר המינימום. "התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחיה היא צעד ראשון וחשוב ולצדו יש עוד דברים שלא מקבלים מענה: סיוע לקשישים, העלאת שכר המינימום באופן מהיר, תמריצים לעסקים קטנים וסיוע ממוקד לאזרחים בעשירונים התחתונים. אני יחד עם מיכאל ביטון שעושה עבודת קודש בנושא יוקר המחיה נמשיך לקדם את הנושאים ולהוסיף את הדברים לתוכנית בצורה כזו או אחרת".