דוחות קורנית דיגיטל: הכנסות שיא לא סייעו לבלום את שחיקת הרווחים

חברת הדפוס הדיגיטלי סיימה את הרבעון הרביעי של 2021 עם הכנסות שיא של 87.5 מיליון דולר • הרווח הנקי Non-GAAP נשחק ב-44% ברבעון והסתכם ב-6.4 מיליון דולר • המנכ"ל רונן סמואל: "המגה-טרנדים שדחפו את פעילותינו רק הולכים ומתעצמים"

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: גדי סיארה
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: גדי סיארה

חברת הדפוס הדיגיטלי לעולם הטקסטיל, קורנית דיגיטל , סיימה את הרבעון הרביעי של 2021 עם הכנסות שיא של 87.5 מיליון דולר, בנטרול כ-7.9 מיליון דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה בגין עסקת אמזון. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2020 רשמה החברה הכנסות של 72.3 מיליון דולר, בנטרול כ-1.8 מיליון דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה.

לדברי החברה, ברבעון הרביעי נרשם שיא במכירת מוצרים מתכלים ושירותים, בהמשך לעונת חגים חזקה במיוחד של לקוחותיה. מכירות חזקות נרשמו ברבעון הרביעי גם בתחום המערכות, ובפרט סדרת ה-ATLAS MAX שהיקפי המכירות שלה היו מעל הציפיות.

צמיחה זו של 21% בהכנסות, תורגמה לעלייה של 15% ברווח הגולמי ברבעון הרביעי ל-42.4 מיליון דולר. מנגד, צמחו הוצאות התפעול של החברה ברבעון הרביעי ב-53% ל-42.7 מיליון דולר והובילו להפסד תפעולי של 343 אלף דולר.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי ב-954 אלף דולר, בין השאר בזכות הטבות מס של 1.3 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון הרביעי של 2020 רשמה החברה רווח נקי של 5.9 מיליון דולר. הרווח הנקי שלא על פי כללי החשבונאות הנהוגים בארה"ב (Non-GAAP), נשחק ב-44% ברבעון הרביעי ל-6.4 מיליון דולר או 0.13 דולר למניה בדילול מלא, וזאת בניטרול 0.16 דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה בגין עסקת אמזון.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הרביעי ב-9.3 מיליון דולר והשלים תזרים שנתי מפעילות שוטפת של 52.5 מיליון דולר ב-2021 כולה.

בשנת 2021 כולה רשמה קורנית הכנסות של 322 מיליון דולר, בנטרול כ-25.4 מיליון דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה בגין עסקת אמזון. זאת, בהשוואה לכ-193.3 מיליון דולר, בנטרול כ-5.4 מיליון דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה בשנת 2020.

הרווח הנקי בשנה החולפת עמד על 15.5 מיליון דולר, 0.32 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של 4.8 מיליון דולר (0.11 דולר למניה) בשנה הקודמת. הרווח הנקי (Non-GAAP) בשנה שעברה הסתכם בכ-36.1 מיליון דולר (0.74 דולר למניה), בניטרול 0.51 דולר למניה המיוחסים להשפעת עסקת אמזון, בהשוואה לרווח נקי (Non-GAAP) של 9 מיליון דולר או 0.21 דולר למניה, בניטרול 0.12 דולר בשנת 2020.

"הצוך בייצור דיגיטלי ידידותי לסביבה הולך וגובר"

לדברי רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, "2021 הייתה שנה עוצמתית רבת חשיבות עבור קורנית. הישגי החברה ברבעון הרביעי ולאורך השנה כולה משקפים את הביצועים יוצאי הדופן שלנו על רקע ההזדמנות האדירה שמייצרת עבורנו הסביבה העסקית שאנחנו פועלים בה, ואת עוצמת המודל העסקי הרווחי והייחודי שלנו.

"אותם מגה-טרנדים שדחפו את פעילותינו רק הולכים ומתעצמים. שרשרת האספקה המסורתית של ענף הטקסטיל שבורה לחלוטין ומתפרקת בשלב זה, והצורך בייצור דיגיטלי על פי דרישה וידידותי לסביבה הולך וגובר.

"שנת 2022 צפויה להיות אחת השנים העמוסות והמרגשות בתולדות קורנית, שנה עם צמיחה חזקה והצגת מוצרים חדשים ופורצי דרך, כבר ברבעון הראשון. קורנית ממוקמת כיום בפוזיציה טובה מאי פעם, ואנו בטוחים מתמיד ביכולתנו לעמוד ביעד הכנסה של מיליארד דולר ב- 2026, אם לא קודם לכן".

אלון רוזנר, סמנכ"ל הכספים של קורנית דיגיטל, הוסיף כי "סיימנו את 2021 עם רבעון רביעי יוצא מן הכלל, ואנו נכנסים לשנת 2022 עם צבר הזמנות משמעותי מאוד. בשנת 2021 יצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ברמת שיא, ניווטנו בהצלחה את דרכנו תחת לחצי המאקרו בשרשרת האספקה העולמית, ועמדנו בהתחייבויות שלנו ללקוחותינו.

"אנחנו ממשיכים להשקיע בפעילות אל מול ההזדמנויות העצומות שאנו רואים לנגד עיננו, וכדי להאיץ את צמיחת החברה. הנראות הטובה שלנו לפעילות, בשילוב הצוות המקצועי והמנוסה שלנו, משרים בנו בטחון שנוכל לעמוד בהתחייבויותינו לשארית 2022, ולתוך 2023".

צופה רווחיות תפעוליות גבוהה בהמשך השנה

עוד ציינה הנהלת קורנית, כי החברה נכנסת לשנת 2022 עם צבר הזמנות חזק מאד, ועם נראות טובה להמשך השנה. בכוונת החברה להשיק מוצרים חדשניים ומשמעותיים רבים בשנת 2022, ותתחיל בהשקות כבר ברבעון הראשון של השנה.

החברה צופה שההכנסות ברבעון הראשון של 2022 יהיו בטווח של 87 מיליון דולר עד 91 מיליון דולר, הרווח התפעולי non-GAAP בטווח של 7% עד 9% מההכנסות, וה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) יהיה בין 9% ל-11% מההכנסות. תחזית זו מניחה שהשפעת השווי ההוגן של כתבי אופציה שהונפקו ברבעון היא אפס.

החברה ציינה, כי היא צופה רווחיות תפעולית גבוהה יותר ברבעונים השני, השלישי והרביעי של 2022, בהשוואה לרבעון הראשון, וכי הרווחיות התפעולית ברבעונים של המחצית השניה של השנה צפויה להיות לנוע בין 14% ל-16% (mid-teens).