ראש רשות התקשוב הממשלתית עוזב את תפקידו - מי יחליף אותו?

שחר ברכה, הרוח החיה מאחורי מכרז נימבוס הממשלתי שהתניע את תנופת בניית חוות השרתים בישראל, עוזב את תפקיד ראש רשות התקשוב הממשלתית, לאחר שלא נכלל ברשימת המועמדים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל במשרד הכלכלה

שחר ברכה / צילום: אתר רשות התקשוב הממשלתי
שחר ברכה / צילום: אתר רשות התקשוב הממשלתי

ראש רשות התקשוב הממשלתית שחר ברכה, מי שנחשב לרוח החיה מאחורי מכרז נימבוס במשרד האוצר, הודיע על עזיבתו בתחילת השבוע. לפי ההערכה, עזיבתו נערכת על רקע סיום תפקידו במאי הקרוב ולאחר שלא נכלל ברשימת המועמדים לתפקיד ראש מערך הדיגיטל במשרד הכלכלה.

בימים אלה מאחד משרד הכלכלה את רשות התקשוב ואת ישראל דיגיטלית לכדי גוף אחד שייקרא מערך הדיגיטל. לגלובס נודע כי בין המועמדים להחלפתו של ברכה נמצאים שמות כמו רביד שמואלי, מנמ"ר (מנהל מערכות מידע ראשי) של מנהל מקרקעי ישראל, ושירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות.

למרות היותו ראש רשות התקשוב במשרד הכלכלה, הפך ברכה לרוח החיה מאחורי מכרז נימבוס אותו מוביל משרד האוצר באמצעות מנהל הרכש של החשב הכללי. הוא היה שותף לניסוח מכרז הענן ולהגדרתה של ישראל כאזור שירות ענן מרכזי ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט, אמזון, גוגל ואורקל - עוד בטרם אלה זכו במכרז.

יוזמת נימבוס הביאה בתורה לפריחה בענף חוות השרתים בישראל, עם בנייה בו זמנית של עשרות חוות, בהן תשע חוות שרתים בבעלות ענקיות הטכנולוגיה, והשקעה של מיליארדי דולרים בציוד ובכח אדם מקומי.

את רשות התקשוב הפך ברכה לסמכות הדומיננטית בתחומי הענן בממשלה, כאשר ברשותה מאושרים או נדחים פרוייקטים לשדרוג תשתיות ענן ממשלתיות, ודרכה מגויסים עובדי שירות מחשוב.

"התפטרותו של שחר ברכה התקבלה לפני סיום תהליך בחירת ראש מערך הדיגיטל. לאחר שלוש שנים בתפקיד שחר החליט להמשיך הלאה. הודינו לו על תרומתו המשמעותית ואיחלנו לו בהצלחה בהמשך דרכו," נמסר ממשרד הכלכלה.