מהחדשות למסחר אונליין: אנה ברודי מגייסת משפיעניות רשת כדי לקדם חברות איקומרס

אנה ברודי, מתגוררת בגבעת עדה, בת 43 • מייסדת ומנכ"לית של אמבסדורס - רשת תוכניות שותפים למשפיעניות • "הקורונה הייתה הזדמנות אדירה בשבילי ופריצת הדרך של החברה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אנה ברודי, מייסדת ומנכ''לית של אמבסדורס - רשת תוכניות שותפים למשפיעניות / צילום: תמונה פרטית
אנה ברודי, מייסדת ומנכ''לית של אמבסדורס - רשת תוכניות שותפים למשפיעניות / צילום: תמונה פרטית

"בעברי הרחוק עבדתי כעורכת חדשות חוץ בחדשות "ערוץ 2", עבדתי כקופירייטרית ומנהלת שימור לקוחות בחברת הענק 888 וגם הקמתי סטארט-אפ עם רעיון מצוין אבל הטיימינג עבד קצת פחות", מספרת אנה ברודי "אי שם ב-2014, בגחמה של רגע הקמתי את אחת מקבוצות הפייסבוק הראשונות בישראל אליה העליתי תמונות של רכישות שביצעתי אונליין. היום זה נשמע טריוויאלי לחלוטין אבל אז זה היה חריג בנוף ויצר המון עניין ושאלות והתחלתי להתברג עמוק לתוך עולם האיקומרס. בהמשך ליוויתי עשרות עסקים בהגדלת מכירות בחנויות אונליין, העברתי הרצאות למאות בעלי עסקים וגם בכנסי האיקומרס והקמעונאות הכי גדולים בארץ ושמעתי מבפנים את הכאבים והצרכים של החברות".

אנה מוסיפה ש"הקורונה הייתה הזדמנות אדירה בשבילי ופריצת הדרך של החברה. כמשפיענית, אני זוכרת את 59 האגורות הראשונות שהרווחתי כתוצאה מרכישה שאחת העוקבות שלי עשתה בעקבות המלצה על פריט שקניתי באלי אקספרס. בעקבות זאת, הצטרפתי לתוכניות שותפים של חנויות אונליין בחו"ל כמו אמזון, איביי, אסוס, נקסט ויצרתי איתם קשרים אישיים. לאט-לאט התחילו לפנות אליי לשיתופי-פעולה, אבל תמיד היו חסרים לי שני דברים - השקיפות לגבי המכירות שלי והספונטניות בתוכן שלי".

"בפועל אנחנו מתאימים בין חברות אונליין לבין מיקרו משפיעניות שמרוויחות עמלה על רכישות שמגיעות בעקבות ההמלצות שלהן ברשת", מסבירה ברודי את פעילות העסק. לדבריה, "המעקב אחרי הפעילות נעשית באמצעות הפלטפורמה שלנו המאפשרת שקיפות לכל הצדדים בכל זמן נתון".

ברודי אומרת ש"כשראיתי שאין בארץ מענה לצורך שלי כמשפיענית ואחרי ששמעתי מבפנים את הצרכים והאתגרים של חברות האונליין, ב-2018 הקמתי את Ambassadors ומשפיעניות ויוצרי תוכן שהצטרפו אלינו הרוויחו עמלה על מכירות. החברה עבדה יפה מהרגע הראשון אבל ההזדמנות האמיתית הגיעה ב-2020 כשהקורונה פרצה וכל החנויות הפיזיות נסגרו. זו הייתה הזדמנות אדירה להביא פתרון לחברות האונליין ולהגדיל להן מכירות ע"י מיקרו משפיעניות שיש להן יכולות השפעה אדירות. גייסתי עוד משפיעניות ולקוחות, התאמתי את מודל העבודה והחיבורים שעשינו הובילו לגדילה אדירה במכירות של חברות האונליין".

אנה מוסיפה ש"סיבה נוספת שהובילה אותי להקמת החברה הייתה כדי למגר את התופעה של מוצרים תמורת פרסום ללא תגמול. אני לא מחפשת להביא ללקוחות רק חשיפה, המטרה היא הגדלת מכירות שגם האמבסדוריות שותפות להן. ולכן כשאני בוחרת לקוחות אני בוחרת את אלה שאני יודעת שהאמבסדוריות ירוויחו מהם".

"מעבר לתוכן של המיקרו משפיעניות, הגדולה שלהן זו היכולת שלהן היא לייצר קשר דו צדדי עם העוקבות שלהן ובעקבות זאת אחוזי ההמרה שלהן גבוהים במיוחד. באמצעותן ובאמצעות השיטות שלנו אנחנו יודעים לחשוף את הלקוחות לקהלים חדשים ולייצר שיח חיובי ברשת".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il